DK Company overtager Wood Wood

Landets næststørste modekoncern bliver et brand rigere. DK Company har netop offentliggjort, at man overtager Wood Wood, som for et par uger siden måtte kaste håndklædet i ringen og indgive konkursbegæring.

SS24 WW WEB 3
2 apr. 24

For to uger siden meldte ejerne af modebrandet Wood Wood, familien Lunøe, ud, at virksomheden havde indgivet konkursbegæring. Men kurator har ikke ligget på den lade side, for allerede i dag, har den nye ejer annonceret købet.

DK Company har indgået en aftale med kurator om overtagelse af aktiviteterne i Wood Wood, dog fraregnet retailaktiviteterne. Dermed bliver Wood Woods butikker i København ikke en del af handlen i første ombæring.

”Vi overtager et ikonisk brand, som har været med til at sætte dansk mode på landkortet igennem en lang årrække. Vi har den dybeste respekt for Wood Wood og den sjæl, som ligger i historien og evnen til at indgå i spændende co-labs,” udtaler Group CEO Jens Poulsen og fortsætter: ”Brandet vil få en naturlig placering hos vores aktiviteter i København under ledelse af CEO Jens Obel. Den daglige ledelse varetages af Brand Director Morten Dybdahl.”

Jens Obel er glad for tilføjelsen til brandporteføljen:

”DK Company har en lang historik, hvor vi opkøber brands med en stærk DNA, der har sat aftryk på landkortet. Vores opgave som firma er at tilføre brandet ny energi - med stor respekt for fortiden. Vi er overbeviste om, at vi med vores set up og kompetencer kan tilføre brandet styrke på eksport-, indkøbs- og logistiksiden. Målet er, at brandet skal styrkes internationalt, samtidig med at vi udbygger brandets stærke identitet. Vi glæder os til at byde Wood Wood velkommen og påbegynde den fælles videre rejse,” siger han.

Wood Wood blev grundlagt i 2002 af Brian Jensen, Magnus Carstensen og Karl-Oskar Olsen og familien Lunøe har som en fast del af ejerkredsen været med i brandets opstigen fra undergrund til en etableret international modeaktør med en række designsamarbejder med prominente aktører som Adidas, LEGO og Barbour i bagagen. Brandet har gennem årene været en fast del af Copenhagen Fashion Week med en afstikker til Milanos modeuge.