Menu

DM&T opdaterer logo som led i større kommunikationssatsning

I 2020 ruller DM&T en række nye kommunikationstiltag ud til glæde og gavn for medlemmerne. Som et led i den nye kommunikationsstrategi har DM&T opdateret sit logo, lanceret nye imagebilleder og ansat nye kræfter i kommunikationsafdelingen.

Foto: Asger Mortensen for Dansk Mode & Textil
Foto: Asger Mortensen for Dansk Mode & Textil

06. februar 2020

Måske bemærkede du det i løbet af modeugen? DM&T’s logo lignede ikke helt sig selv. Efter mere end 10 år med det samme logo, lancerede DM&T en mere forenklet version. Der er ikke tale om en drastisk ændring; nærmere en forenkling, der også tager højde for, at forkortelsen DM&T nu er blevet helt indgroet i og udenfor branchen.  

”Vi har igennem en periode arbejdet med at skabe et mere enkelt udtryk i vores logo, som gør det lettere at bruge i flere sammenhænge og som tager højde for forkortelsen DM&T. Det er ikke et ønske om at gøre op med vores hidtidige identitet, og derfor har vi også holdt fast i mange elementer fra det gamle logo. Det har været vigtigt for os at bevare genkendeligheden, samtidig med vi fik et tidssvarende logo. På den måde er timingen også helt rigtig, da det falder sammen med vores 125-års jubilæum i 2020” siger presse- og kommunikationschef Simon Hansen. Han forklarer, at man fremover fortsat vil bruge navnet Dansk Mode & Textil sammen med DM&T.  

Artiklen fortsætter under billedet.

Ud over et revideret logo præsenterede DM&T også en ny serie imagebilleder, som fremover kommer til at præge DM&T’s visuelle identitet. Kampagnen er fotograferet af den anerkendte fotograf Asger Mortensen på stormende dag ved den jyske vestkyst.

”Vi er gået efter et klassisk udtryk, som samtidig føles moderne med klare referencer til både mode og tekstiler. Det er lykkedes med Asgers sort/hvide billeder, hvor det vindblæste danske kystlandskab skaber en stærk kontrast. Kampagnen er tidløs og har stærke historiske referencer, men skuer samtidig fremad, hvilket også gør sig gældende for DM&T. Derfor passer kampagnen perfekt til vores jubilæumsår,” siger kreativ chef i DM&T As Øland.

Det nye logo og de nye imagebilleder lanceres som en del af DM&T’s nye kommunikationsstrategi, som træder i kraft i 2020. Strategiens vigtigste fokus er at styrke DM&T’s medlemskommunikation, hvilket blandt andet får betydning for indholdet på dmogt.dk og i nyhedsbrevet, som relanceres i løbet af de kommende uger. Det betyder også, at du fremover kan forvente en mere dynamisk historiefortælling, som blandt andet inkluderer video.

En styrket kommunikationsafdeling skal forløse ny strategi

Den intensiverede kommunikationsindsat betyder også nye kræfter til kommunikationsafdelingen.

1. december 2019 tiltrådte Anders Skou Kristiansen således i en nyoprettet stilling som kommunikationsmedarbejder, hvori det primære fokus bliver at få DM&T’s nye kommunikationsstrategi forankret, bearbejdet og manifesteret i form af formidling af information og inspiration til vores medlemmer.

Anders er uddannet journalist fra Danmarks Medie- & Journalisthøjskole (DMJX) og kommer med erfaring fra TV 2 og Innovationsnetværket Lifestyle & Design Cluster, hvor han har været ansat gennem de seneste tre år. Med sig i bagagen har han også et ophold som journalistpraktikant hos netop DM&T, hvor han efter endt praktik fortsatte som freelancejournalist.

Dermed har DM&T fået den ønskede profil, da Anders besidder en solid mængde erfaring fra både medieverdenen samt livsstils-, mode- og tekstilbranchen.

”For os som organisation har det været vigtigt at tiltrække en profil, der kender branchen og dens muligheder og udfordringer. Den profil har vi fundet i Anders, som kommer til at spille en meget vigtig rolle i styrkelsen af vores kommunikationsindsats både i forhold til medlemmerne og resten af vores interessenter,” siger presse- og kommunikationschef Simon Hansen.

”Vi er meget glade for at kunne byde Anders velkommen tilbage til både en organisation og branche, vi ved, han brænder for. Der er for os ingen tvivl om, at han tilfører os de ekstra ressourcer og kompetencer, vi har brug for i vores strategiske ændringer og ambitioner om at være Danmarks bedste brancheforening, også rent kommunikationsmæssigt,” siger Simon Hansen.

Udover Anders har DM&T også ansat Lene Bundgård Svanholm i en deltidsstilling som grafiker. Lene har været selvstændig grafiker gennem en årrække, og hun skal nu være med til at sikre, at der er en rød tråd i DM&T’s grafiske produktioner, ligesom hun kommer til at spille en vigtig rolle i den visuelle kommunikation, som også spiller en vigtig rolle i den nye kommunikationsstrategi.  

I løbet af de kommende uger kan du på dmogt.dk læse mere om, hvad den nye kommunikationsstrategi indeholder, og hvad det betyder for dig som læser og medlem.

"