Et endnu stærkere samarbejde mellem modeugens aktører medfører ændrede åbningsdage for CIFF

Fra den kommende sæson er Copenhagen Fashion Week og CIFF's kalendre i endnu højere grad afstemt. Ændringen kommer efter konstruktiv dialog med udstillere og gæster, og det styrkede samarbejde vækker glæder hos DM&T's adm. direktør, der kalder dte en gevinst for hele den danske modebranche.

CIFF - dolva busck outside
26 sep. 24

Efter en vellykket modeuge i august, står København stærkere end nogensinde på den internationale modescene. CIFF 63 markerede sig med fornyet energi, den bedste feedback til dato fra både udstillere og besøgende og ikke mindst en markant stigning i antallet af internationale gæster. Hele 20% af modemessens gæster kom fra DACH-landene, og samtidig oplevede messen en markant vækst i tilstrømningen fra Asien, Nordamerika og Sydeuropa.

Denne sæson blev modemessen præsenteret i CIFF City – en 40.000 m2 stor oplevelse fyldt med inspirerende branduniverser, pop up caféer og mødesteder for indkøbere, presse og brands. Blandt højdepunkterne var Bestseller, der udstillede med hele 20 brands, NEUDEUTSCHs showcase af 40 tyske designere inden for mode, livsstil og skønhed og ikke mindst G-Stars opsigtsvækkende upside-down installation.

Ny åbningsdag, bedre synergi med CPHFW

CIFF 64 slår dørene op i slutningen af januar 2025, og vi glæder os til at dele en række nye tiltag. Efter konstruktiv feedback fra såvel brands som gæster, har vi ændret messens placering i modekalenderen. Det betyder, at tirsdag bliver den nye officielle åbningsdag – mens fredagen udgår. De nye datoer for CIFF 64 bliver derfor 28. – 30. januar 2025.

For at skabe en mere sammenhængende modeuge, er samarbejdet mellem CIFF og CPHFW blevet yderligere styrket. Det betyder, at størstedelen af de internationale gæster og presse allerede flyves ind mandag, så de kan deltage i shows og events under CPHFW og prioritere at besøge CIFF. Samtidig afholder CPHFW show-fri timer fra 9-12 tirsdag d. 28. januar, hvor CIFF åbner dørene for det danske og internationale modefolk.

“Vi er meget begejstrede for den nye struktur og det forstærkede samarbejde med Copenhagen Fashion Week,” siger Sofie Dolva, direktør for CIFF, og fortsætter:

“Ved at rykke åbningsdagen til tirsdag og koordinere tættere med CPHFW kan vi skabe en mere sammenhængende og værdifuld oplevelse for både udstillere og gæster. Det giver vores brands en optimal platform, hvor deres kollektioner får maksimal opmærksomhed, og vores gæster kan udnytte deres tid i København endnu bedre. Vi glæder os til at byde både nye og tilbagevendende besøgende velkommen til CIFF 64.”

Kommer til at få positiv effekt på hele branchen

“Det er en stor glæde, at Copenhagen Fashion Week og CIFF endnu engang har styrket samarbejdet og optimeret på koordineringen omkring modeugen. Det gavner både show-brands, udstillere og alle vores internationale gæster, at messe- og showdagene rykker tættere sammen,” tilføjer Cecilie Thorsmark, adm. direktør for CPHFW, og fortsætter:

”Det skaber en mere sammenhængende oplevelse og gør, at gæsterne kan udnytte deres tid i København optimalt. Sidst men absolut ikke mindst, kommer vores showbrands til at kunne mærke, at CIFF allerede flyver deres gæster ind fra mandag formiddag, mens udstillerne drager fordel af, at showkalenderen først starter klokken 12.00 tirsdag. Der er ingen tvivl om, at alle vinder ved denne model.”

”En stærk sammenhængende modeuge i København er meget vigtig for den danske modebranche. Derfor er vi også meget glade for den nye struktur og det endnu stærkere samarbejde mellem CIFF, Copenhagen Fashion Week og DM&T, for det kommer til at få en positiv effekt på hele branchen og de mange besøgende allerede fra den kommende sæson,” siger Thomas Klausen, adm. direktør Dansk Mode & Textil.

Med CIFF 64/AW25 tager vi endnu et skridt mod at skabe en modeuge med en større sammenhængskraft, hvor både udstillere, showbrands og gæster får de bedste forudsætninger for kreativ og kommerciel succes. Vi glæder os til at byde velkommen til en strømlinet, dynamisk og inspirerende modeoplevelse i januar 2025.

Vil du høre mere?

Ræk endeligt ud og lad os hjælpe dig videre.

Thomas Klausen foto
Thomas Klausen

Adm. direktør

97117233

tk@dmogt.dk

thklausen