Menu

Få unikt indblik i Pumas strategi på årets TOPMØDE

De store globale sportswear-brands er blandt den globale branches mest innovative, når det kommer til at håndtere de skiftende markedsforhold. Men hvordan sikrer de strategisk fremdrift? Vi har inviteret Puma til at give et indblik med fokus på strategien og deres forventninger. Det sker på TOPMØDE 2022.

19. september 2022

Puma er verdens tredjestørste sportswearbrand med en omsætning på næsten 7 mia. euro. Det er dog markant lavere end verdens absolut største aktører, Nike og Adidas, men Pumas ambition er ikke at blive de største; de vil være de hurtigste.

Puma befinder sig i et marked, der er domineret af skarp konkurrence, ikke kun fra mastodonterne men også fra en række fremstormende brands, og det kræver en distinkt strategi, hvis man vil sikre sin plads i markedet. Puma har gennem årene valgt en anderledes profil end de store aktører, og har indtaget positionen som en cool cat, der går sine egne veje, bl.a. med sponsorater af nogle af fodboldhistoriens største navne som portugisiske Eusebio, brasilianske Pele og hollandske Johan Cruyff, mens også atletikstjerner som Lynford Christie og Usain Bolt igennem verdenshistorien har sat rekorder i Puma-sko, og tennis- og basketballikoner som Serena Williams og Walt Frazier har båret tøj og sko prydet med det atletiske kattedyr og den løbebaneformede stribe.

Ambitiøs strategi foldes ud på TOPMØDE 2022

I dag sponsorerer Puma verdensstjerner som Formel 1-legenden Lewis Hamilton, en række klub- og landshold i fodbold, de brasilianske superstjerner Marta og Neymar, globale golf- og atletikstjerner, men også popkulturelle fænomener som Rihanna, Dua Lipa, Jay-Z og The Weeknd.

Men Pumas strategi er langtfra kun bundet op på sponsorater. Strategien hviler på otte søjler: Skabe brand heat, udvikle de rette produkter, opbygge et stærkt udbud til kvinder, forbedre kvaliteten af distributionen, øge hastigheden og effektiviteten af den organisatoriske struktur, styrke positionen i Nordamerika særligt gennem igen at satse på basketball og i endnu højere grad fokusere på lokal relevans og bæredygtighed.

Det kan næsten tage pusten fra én, men strategien er så ambitiøs og spændende, at vi længe har haft lyst til at få den foldet ud, for der er masser af inspiration at hente for danske mode- og tekstilvirksomheder, selvom de ikke er i sportswear-markedet.

Det er nu lykkedes, og Pumas Manager for Corporate Strategy, danske Simon Jelonek Hessel, giver på TOPMØDE 2022 den 3. oktober et dybt indblik i strategien og den udvikling, Puma ser på globalt plan. Vi er glade for at kunne give den danske mode- og tekstilbranche denne mulighed, og glæder os til at samle hele branchen 3. oktober på Villa Copenhagen.

 

Køb billet din billet her, så du er sikker på at få inspiration og viden til at navigere gennem en verden i opbrud.
Du kan se hele programmet for årets TOPMØDE her
"