Menu

Fremgang hos Sandgaard

Modevirksomheden fra Ikast fordobler resultatet før skat. Antallet af kunder er øget, og Sandgaard forventer fortsat toplinje-vækst.

Sandgaard A/S står blandt andet bag de to brands Gozzip og Studio.
Sandgaard A/S står blandt andet bag de to brands Gozzip og Studio.

20. juni 2018

Modevirksomheden Sandgaard A/S fra Ikast har offentliggjort sin Årsrapport for regnskabsåret 2017. Virksomheden står bag dametøjsmærkerne GOZZIP, STUDIO, NAIS by GOZZIP og SANDGAARD.

Bruttofortjenesten udgjorde i 2017 4,4 mio. kr. mod 3,9 mio. kr. i 2016. I samme periode steg driftsresultatet fra 786.000 kr. til 1,64 mio. kr.
Resultatet før skat voksede fra 735.000 kr. i 2016 til 1,51 mio. kr. i 2017. Egenkapitalen udgjorde ved årets afslutning 1,66 mio. kr., og egenkapitalens størrelse er dermed næsten tredoblet i forhold til året før, hvor egenkapitalen udgjorde 575.000 kr.

Ledelsen anser årets resultat for tilfredsstillende.

Adm. direktør Lars Sandgaard tilføjer, at fremgangen skyldes vækst på flere parametre.

”Vi har fået flere forhandlere i detailhandlen og flere tætte samarbejdspartnere. Den udvikling er generel for vore fire brands.
Vi har haft markant fremgang på mærket SANDGAARD, der er basisbeklædning, som vi er lagerførende på. Never-Out-of-Stock-konceptet hjælper modebutikker, der dermed ikke behøver binde deres likviditet i basisvarer. Desuden har vi med fokus på pasform udviklet et nyt buksekoncept på brandet Studio Jeans, som vi allerede i udviklingsåret har mærket økonomisk effekt af på grund af solid efterspørgsel og mange repeat-ordrer” siger Lars Sandgaard i en pressemeddelelse.

Lars Sandgaard forventer, at væksten i omsætningen vil fortsætte i indeværende regnskabsår, men at øgede investeringer i branding vil påvirke resultatet for 2018, så bundlinjen vurderes at lande på niveau med 2017.

Sandgaards fire brands slår sig an på at kunne rumme alle kropstyper, og produkterne spænder derfor fra størrelse 36 til 56.

"