Her er resultaterne af DM&T’s undersøgelse af medlemstilfredsheden
DM&T foretog tidligere på året en undersøgelse af medlemstilfredsheden. Nu er undersøgelsen blevet analyseret, og tallene taler sit tydelige sprog: DM&T’s medlemmer er meget tilfredse med brancheforeningen, men DM&T vil samtidig bruge de mange input, der er kommet i undersøgelsen, til at give medlemmerne endnu større værdi i hverdagen.

Tidligere på året foretog DM&T en undersøgelse af medlemmernes tilfreds med medlemskabet af Danmarks eneste uafhængige branche- og arbejdsgiverorganisation for livsstilsbranchen. For at sikre en bred tilbagemelding blev undersøgelsen udsendt til både ledere, medarbejdere og ejere, og responsen har været overvældende.
Vi sætter stor pris på, at så mange har deltaget i undersøgelsen og på den feedback, vi har fået. DM&T er sat i verden for at hjælpe medlemmerne, og det er vores fornemste opgave. Derfor er jeg også stolt af, at medlemmerne udtrykker så stor tilfredshed med DM&T og deres medlemskab
- Thomas Klausen -
Adm. direktør, DM&T
Som tak for hjælpen lovede vi at udtrække tre vindere, som hver modtager en flaske champagne, og vi kan lige så godt udløse spændingen med det samme. De heldige vindere er:
Henriette Bjørnbak
Anders Langhoff-Jensen
Anna Marie M. Christensen
Vinderne vil blive kontaktet særskilt.
Medlemstilfredshed i top
Men lad os vende blikket mod undersøgelsens resultater, som efterfølgende er blevet analyseret i samarbejde med Rambøll. Helt overordnet er medlemmerne rigtig glade for deres medlemskab af DM&T.
Den samlede tilfredshed lander på 8,8, hvor 0 er meget utilfreds mens 10 er meget tilfreds, og det er især det generelle omdømme og rådgivningsydelser, DM&T scorer højt på.
”Vi sætter stor pris på, at så mange har deltaget i undersøgelsen og på den feedback, vi har fået. DM&T er sat i verden for at hjælpe medlemmerne, og det er vores fornemste opgave. Derfor er jeg også stolt af, at medlemmerne udtrykker så stor tilfredshed med DM&T og deres medlemskab,” siger Thomas Klausen, adm. direktør i DM&T.
DM&T opnår en flot Net Promoter Score på 29%, og det er i den forbindelse værd at bemærke, at andelen af ambassadører, altså de medlemmer der vil anbefale DM&T til andre, er den største.
DM&T fremstår blandt sine medlemmer som en troværdig og organisation med godt omdømme, god service og kvalitetsmedlemsydelser, og derudover anser medlemmerne DM&T som en branchenær organisation, der yder professionel rådgivning og hjælper, når medlemmerne har problemer.
Medlemmerne er imidlertid mindst enige i, at DM&T markerer sig tydeligt i medierne og at de er med til at sætte den politiske dagsorden, selvom scoren stadig ligger et godt stykke over middel. Det politiske arbejde er et område, hvor DM&T har oprustet gevaldigt indenfor de seneste par år, hvilket blandt andet har affødt, at der er afsæt midler på finansloven til en national handlingsplan for tekstiler. DM&T har en strategisk målsætning om at styrke den politiske indsats yderligere, og derfor forventer man, at det også vil komme til udtryk i medlemmernes vurdering, næste gang man måler tilfredsheden.
Medlemmerne føler også, at de får noget for pengene. Således svarer 85 procent, at de får værdi for deres kontingent.
De tungestvejende grunde til at være medlem er klart rådgivning, juridisk sparring og arbejdsgiverstøtte, men også netværk og vidensdeling er noget, medlemmerne prioriterer højt. Mere end 70 procent har benyttet DM&T’s ydelser inden for den seneste måned, og 61 procent støder på DM&T mindst en gang om ugen.
Der er generelt stor tilfredshed med DM&T’s ydelser, og zoomer vi ind på rådgivningen, scorer DM&T 4,5 ud af 5 mulige. Medarbejdernes hjælpsomhed og imødekommenhed har det højeste tilfredshedsniveau sammenlignet med de øvrige aspekter. Responstiden på forespørgsler ligger derimod en lille smule lavere end de øvrige aspekter, men stadig langt over middel.

Medlemmerne tager også godt imod DM&T’s kommunikation. 84 procent er således tilfredse eller meget tilfredse med kommunikationen. Både website og nyhedsbrev scorer i den forbindelse højt, mens DM&T’s kommunikation på sociale medier fortsat kan forbedres. 94 procent vurderer, at det får de informationer fra DM&T, der er relevante for deres virksomhed.
DM&T’s medlemmer sætter også stor pris på brancheforeningens kurser, events og webinarer, ligesom de værdsætter DM&T’s unikke medlemstilbud i form af trendstudierne i både Herning og København.
I besvarelserne peger medlemmerne på flere nye tiltag, som de kunne ønske sig af DM&T, ligesom der flere steder er forslag til forbedringer. Det er noget, man tager til sig i DM&T.
”Selvom vi har fået rigtig flotte ord med på vejen, er et her ingen sovepude. Vi fortsætter med at fokusere på, hvordan vores medlemmer får endnu større udbytte af deres DM&T-medlemskab. Derfor vil vi også arbejde videre med de input, vi har fået i undersøgelsen og se på, hvordan vi kan forbedre den allerede gode oplevelse af at være medlem af DM&T,” afslutter Thomas Klausen.