Uanset om du selv internt håndterer dine told- og eksportregistreringer, eller om du har outsourcet opgaven, skal du handle med det samme. Hvis ikke du har in-house håndtering af told, bør du som minimum sikre dig, at dine partnere er klar til at benytte de nye systemer, da kontrolansvaret ligger hos dig.
Se DM&T’s forrige uddybende artikel om transitionen her.
Udskudt opstartsdato
Siden da - som mange formentlig er bekendt med - er opstartsdatoen for testperioden vedr. systemerne DMS Eksport og DMS Forsendelse blevet udskudt fra d. 1. maj til d. 29. juli, og da deadline for overgangen til de nye systemer er uændret, altså fortsat d. 1. september, så er der kun en måned til test.
Det betyder, at specielt de virksomheder, som selv håndterer den tekniske integration imellem egne IT-løsninger og SKAT´s systemer, forudser et voldsomt pres på både interne ressourcer og IT-leverandører i august måned, som udgør det meget korte testvindue.
Kontakt DM&T
Hvis du er i denne situation og har behov for sparring omkring IT, kan du kontakte DM&T’s digitale rådgiver, Jakob Simmelkjær på js@dmogt.dk.