Til efteråret udvider herretøjsmærket Jack & Jones med en ny kollektion til børn. Juniorkollektionen vil være en forlængelse af Jack & Jones' eksisterende kollektioner, men nu med størrelser, der passer 5-16 årige drenge. Ifølge Jack & Jones’ salgschef, Dennis Birk Jørgensen, adskiller kollektionen sig fra det typiske, mere barnlige look, der ofte tilbydes det yngre publikum.
Det er en nødvendighed, mener han, da børn og unge i takt med digitaliseringen har udviklet sig til at være stærke, selvstændige opinionsdannere:
”Disse unge forbrugere er stærkt påvirkede af sociale medier, og i en tidlig alder begynder børn at danne deres egen mening om stil. Aldrig før har denne gruppe haft så stor interesse for tøj, og som fremtidens trendsættere vil vi gerne være en del af deres verden, hvor de deler og former fremtidige trends,” siger han.
Fokus på denim
Den nye juniorkollektion skal afspejle Jack & Jones’ dedikation til denim. Kollektionen vil derfor fokusere på afslappet jeanswear, hvor kvaliteten, designet og pasformen skal appellere til den yngre målgruppe.
”I Jack & Jones elsker vi denim, og vi bruger meget tid på hver kollektion og hvert enkelt par jeans. I vores virksomhed sætter vi høje standarder for alt, vi foretager os, og disse værdier vil afspejle sig i juniorkollektioner,” siger Dennis Birk Jørgensen.
Juniorsortimentet vil blive tilbudt seks gange om året, og den første kollektion vil allerede være online på deres hjemmeside i august i år. I foråret 2019 vil juniorkollektionerne være tilgængelige for engrosforhandlere i Europa. I starten vil kollektionerne ikke være tilgængelige i Jack & Jones’ butikker.