Menu

JOOR henter USD 16 mio. og ekspanderer til Asien

Wholesale-platformen fortsætter sin globale vækst og henter nu ny kapital for at kunne realisere forretningen. Det betyder udvikling af platformen og ekspansion til Asien. Det giver også nye muligheder for DM&T-medlemmer, da JOOR er DM&T’s rammeaftalepartner.

JOOR er verdens førende professionelle wholesale-platform, der binder livsstilsbrands og -butikker sammen og gør det lettere for dem at gøre forretning.
JOOR er verdens førende professionelle wholesale-platform, der binder livsstilsbrands og -butikker sammen og gør det lettere for dem at gøre forretning.

28. februar 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Wholesale-platformen JOOR, som er DM&T’s samarbejdspartner, har sikret sig en kapitalindsprøjtning på USD 16 mio. gennem den tredje kapitaludvidelse i virksomhedens historie. Den toneangivende investor er det japanske konglomerat ITOCHU, mens de eksisterende partnere Canaan Partners og Battery Ventures også bidrager. Med den nye kapitalindsprøjtning har JOOR nu formået at rejse USD 36 mio. i alt.

Med de nye midler vil JOOR udvikle wholesale-platformen, som binder brands og retailers verden over sammen. Derudover vil man også ekspandere til Asien, og her spiller den nye investor ITOCHU en nøglerolle. ITOCHU håndterer nemlig 150 amerikanske og europæiske brands på det japanske marked, og disse brands bliver JOORs rambuk til det asiatiske marked.

”Vi anerkender vigtigheden af at integrere teknologi i alle dele af værdiskabelsen i retail,” siger Yoshihiro Fukushima, Executive Officer i ITOCHU og fortsætter:

”Efter at have undersøgt adskillige andre wholesale-platforme står det klart, hvorfor JOOR er førende på området – de har den førende teknologi, innovative løsninger for brands og retailere og en robust markedsplads. JOORs dominans i Nordamerika og Europa gør dem til det naturlige valg, når det handler om at ekspandere til det japanske marked. Vi er begejstret for kontinuerligt at støtte deres strategiske vækst.”

JOOR oplever stor efterspørgsel efter wholesale-platformen, som sikrer brands og retailere et sted, hvor de kan samle ordrer, få overblik over kollektionerne og udveksle data, ligesom platformen også giver brands mulighed for at få overblik over potentielle ny kunder og vice versa for retailerne.Til dato er der foretaget handler for USD 23 mia. på platformen fordel på 3,7 mio. ordrer. Næsten halvdelen af disse er foretaget inden for de seneste 12 måneder.   

Mere end 8.600 brands i den for 53 forskellige kategorier og godt 200.000 retailers i 144 lande benytter JOOR som et vigtigt værktøj i hverdagen. Blandt de brands, der benytter JOOR, finder man giganter som Balenciaga, Saint Laurent og Marc Jacob men også danske brands som Ganni, Ilse Jacobsen og Birger Christensen. På retailer-siden finder man blandt andre Harrods, Printemps og Neiman Marcus.

Vil du høre mere om, hvordan JOOR kan hjælpe din virksomhed med mere effektiv ordrebehandling, sortimentsplanlægning og analyse, er du velkommen til at kontakte Marine Sibi på marine@jooraccess.com, som er ansvarlig for det skandinaviske marked.

Du kan også læse mere om DM&T’s eksklusive rammeaftale med JOOR her. 

"