Menu

Julie Fagerholt stopper som designer i Heartmade

Det eksklusive mærke Heartmade, som blandt andet er kendt for at være et af Kronprinsessens yndlingsmærker, skal have ny designer. Julie Fagerholt har nemlig valgt at fratræde sin stilling pr. dags dato.

Fra Heartmades sommerkollektion 2018, der er inspireret af moden i 70'erne.
Fra Heartmades sommerkollektion 2018, der er inspireret af moden i 70'erne.

21. marts 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Siden 1998 har Julie Fagerholt været designer for det succesfulde brand Heartmade, der i dag ejes af firmaet PBO Group. I 2011 valgte hun at sælge sit mærke og har siden været ansat som kreativt ansvarlig.   

Men så sent som i går offentliggjorde designeren i pressemeddelelse, at hun stopper i Heartmade med øjeblikkelig virkning:

”Jeg har besluttet mig for at træde tilbage som designer i Heartmade og opsagt min stilling d.d. for i fremtiden at have mulighed for at kunne gå ind i nye projekter.”

En af Kronprinsessens favoritter
I starten blev Heartmade etableret som en forretningsenhed, der skræddersyede couturetøj til en lille gruppe af private kunder. Men efterspørgslen på hendes designs steg og i 2000 lancerede Julie Fagerholt sin første ’ready to wear-kollektion’, der fik stor anerkendelse. Kollektionen sikrede hende fx den prestigefyldte danske designpris Guldknappen.  

Heartmade blev kendt i offentligheden, og ifølge Berlingske voksede opmærksomheden sig hurtigt større, da HKH Kronprinsesse Mary blev spottet i mærket, kort tid efter hun var ankommet til København.

På daværende tidspunkt var hun stadig kun kronprinsens australske kæreste. Men Mary fortsatte med at gå i Heartmades elegante tøj efter brylluppet, og i dag er mærket kendt for at være en af hendes foretrukne, skriver Berlingske.

Hvem der skal overtage stafetten og designe Heartmade fremover, vides endnu ikke.  
"