Siden 1998 har Julie Fagerholt været designer for det succesfulde brand Heartmade, der i dag ejes af firmaet PBO Group. I 2011 valgte hun at sælge sit mærke og har siden været ansat som kreativt ansvarlig.
Men så sent som i går offentliggjorde designeren i pressemeddelelse, at hun stopper i Heartmade med øjeblikkelig virkning:
”Jeg har besluttet mig for at træde tilbage som designer i Heartmade og opsagt min stilling d.d. for i fremtiden at have mulighed for at kunne gå ind i nye projekter.”
En af Kronprinsessens favoritter
I starten blev Heartmade etableret som en forretningsenhed, der skræddersyede couturetøj til en lille gruppe af private kunder. Men efterspørgslen på hendes designs steg og i 2000 lancerede Julie Fagerholt sin første ’ready to wear-kollektion’, der fik stor anerkendelse. Kollektionen sikrede hende fx den prestigefyldte danske designpris Guldknappen.
Heartmade blev kendt i offentligheden, og ifølge Berlingske voksede opmærksomheden sig hurtigt større, da HKH Kronprinsesse Mary blev spottet i mærket, kort tid efter hun var ankommet til København.
På daværende tidspunkt var hun stadig kun kronprinsens australske kæreste. Men Mary fortsatte med at gå i Heartmades elegante tøj efter brylluppet, og i dag er mærket kendt for at være en af hendes foretrukne, skriver Berlingske.