Menu

Just Female trækker sig fra modemesserne

For første gang i mange år skal Just Female ikke være en del af de danske modemesser under modeugen. Beslutningen er et led i en større strategiomlægning, der har til formål at prioritere og værne om samarbejdet med deres nuværende kunder.

Fra den kommende SS19 kollektion, der vil blive vist i Just Females omgivelser i Nordhavn under modeugen.
Fra den kommende SS19 kollektion, der vil blive vist i Just Females omgivelser i Nordhavn under modeugen.

20. juni 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Efter 11 år som en fast del af de danske modemesser takker Just Female nu af for et rigtigt godt samarbejde. Det er blevet tid for dem til at tænke i nye muligheder og strategier.

”Det har til alle tider været et stabilt og udbytterigt samarbejde at være på modemesserne. Når vi vælger at trække os, skyldes det, at vi gerne vil omdirigere de ressourcer, vi plejer at bruge på messerne til at opruste vores digitale markedsføring,” siger Creative Director Penille Andersen til DM&T.  

Just Female har netop udmeldt, at de vil styrke deres tilstedeværelse på de digitale og ikke mindst sociale medier for at nå bedre ud til slutforbrugeren og dermed hjælpe deres samarbejdspartnere med at styrke salget ude i butikkerne. 

Det hele er en del af en større strategiomlægning, der også beror på, at Just Female vil holde fuldt fokus på deres nuværende kunder. I stedet for at deltage i messerne har brandet nemlig i sinde at skabe et Just Female-univers, som deres samarbejdspartnere kan besøge under modeugen.

”Vi føler, at det er tid til, at vi inviterer vores samarbejdspartnere hjem til os. På den måde kan de se og opleve brandet i vante omgivelser, hvor vores kollektioner virkelig kan få lov til at stå ud,” siger Penille Andersen.

Vil værne om nuværende kunder
De af os, der har været på en modemesse, kan vist godt blive enige om, at der til tider kan ske meget på samme tid. Og det er netop en af grundene til, at Just Female fravælger messerne denne sæson.

Nogle vil måske studse over beslutningen om at trække sig, da det jo begrænser muligheden for at møde nye kunder og udvide kundeporteføljen. Men det bekymrer ikke Just Female, der lige nu prioriterer at værne om de kunder, de allerede har.

Med et privat arrangement kan de øge muligheden for at personliggøre mødet mellem dem og deres kunder, forklarer Penille Andersen.

”Vi glæder os til at få kunderne ud på vores hjemmebane, så de bedre kan fornemme, hvad vi er for en støbning,” siger hun og fortsætter:

”Det kan være lidt svært at få ro ude på messen, og jeg har ofte prøvet at blive forstyrret, mens jeg har været i dialog med en vigtig samarbejdspartner. Jeg vil rigtig gerne være ordentligt tilstede, men ude på messerne kan det nogen gange være lidt svært at holde fokus.”

Ifølge Penille Andersen bliver Just Female en større og større leverandør for deres kunder, hvilket betyder, at deres kunder kræver mere og mere tid. Ved at invitere dem hjem i privaten kan brandet forkæle og værne om dem på en helt anden måde end på en travl messe.

For Penille Andersen handler det også om, at timingen er rigtig:

”Vi tør gøre det nu. Vi havde ikke gjort det for halvandet år siden. Men vi er blevet meget mere selvsikre, fordi vi er blevet selvetableret som brand i Danmark og resten af Skandinavien,” siger hun afslutningsvist.
"