Menu

Kabooki lancerer nyt brand DNA for LEGO Wear

Kabooki vælger at opdatere LEGO Wears DNA. Det sker i forlængelse af, at Herning-virkosmheden har indgået en ny samarbejdsaftale med LEGO.

Firmaet bag LEGO Wear, Kabooki, lancerer nyt brand DNA for børnetøjsmærket.
Firmaet bag LEGO Wear, Kabooki, lancerer nyt brand DNA for børnetøjsmærket.

23. oktober 2017

Tidligere har LEGO figurer spillet en meget fremtrædende rolle i de designs, som børnetøjsbrandet LEGO Wear sendte på markedet. Virksomheden bag LEGO Wear, Kabooki, lancerer nu en ny retning for brandet, som fremover skal have større fokus på at levere funktionelt børnetøj, der hjælper børn til succesoplevelser i hverdagen.

- Vi har altid været stærke på outerwear og har opbygget en masse knowhow i forhold til smart funktionalitet, metervarer, pasform, og i det hele taget i forhold til hvordan børn agerer og leger. Nu får vi en højere grad af sammenhæng mellem vores overtøjskollektion ’Outerwear’ og vores Collection wear-kollektion, som bliver udtrykt i en samlet Playwear-kollektion. Nøgleordene er PLAY, FUN, funktionalitet, fleksibilitet og kvalitet. Denne transformation åbner nye spændende muligheder op for os via nye salgskanaler, idet vi i højere grad kan servicere flere forskellige kundeprofiler, siger Marketing Director hos Kabooki, Birgitte Holgaard Langer, om den nye vej.

Vil hjælpe børn til at blive mere selvstændige
Kabooki har taget afsæt for den nye vej i den travle børnefamilie. Her er det, ifølge Kabooki, vigtigt at gøre hverdagen mere simpel ved hjælp af tøj, som børnene selv kan tage på og sammensætte til mange forskellige formål i løbet af dagen.

Kollektionerne skal  hjælpe børnene til en højere grad af selvstændighed i form af smart funktionalitet inkorporeret i tøjet. Det betyder i praksis, at der i designet eller metervaren er tænkt over detaljer og funktionalitet, som gør tøjet mere praktisk, komfortabelt, sikkert eller lettere for børn selv at tage på. Det betyder blandt andet engineered cuts, hvor tøjet er konstrueret efter leg og aktivitet, elementer som quick dry, så børn kan lege i frikvartererne, uden at de bliver kolde efterfølgende, inkorporering af sporty kvaliteter som lightweight og fleksible tekstiler, der er med til at øge bevægelsesfriheden og komforten i tøjet samt innovative og smart placerede refleksdetaljer.

Birgitte Holgaard Langer forklarer:

- Vi ønsker at sætte fokus på at lade børn være børn. Via succesoplevelser i hverdagen tror vi på, at børnene vokser og bliver mere selvstændige. De fleste forældre vil jo gerne hjælpe deres børn til at blive selvstændige, men i en travl hverdag er det bare lettere lige at lyne juniors jakke for ham. Der mener vi hos Kabooki, at vi har noget at byde ind med. Vi kender børn og ved, hvad de kan på forskellige alderstrin. Vi har brugt den viden i udviklingen af vores tøj og justerer funktionalitet og detaljer, så vi gør det let for børn at kunne selv på alle alderstrin. Vi vil gerne hjælpe børnene til at få succeser, og via vores testpaneler får vi gang på gang bekræftet, at tøjet tillader fri leg uden begrænsninger.

Ny kollektion præsenteres internt i dag
De nøgleord, Birgitte Holgaard Langer oplister, kommer til udtryk i en kollektion, der er FUN for børnene, med klare referencer til LEGO-universet og tillader leg (PLAY). Funktionaliteten spiller ind på mange niveauer, som gør hverdagen nemmere for både børn og voksne. Familerne skal have tøj med fleksibilitet, der giver dem mulighed for at sammensætte de enkelte styles til enhver tænkelig lejlighed, ligesom Kabooki nævner kvalitet som en fællesnævner for komfort, funktion, sikkerhed og FUN.

I dag og i morgen præsenteres sælgere og agenter for den nye kollektion. Det sker i LEGO House, Billunds nye oplevelseshus med 25 mio. legoklodser.   

Om Kabooki

  • Kabooki A/S er virksomheden bag LEGO Wear
  • Grundlagt i 1993 med hovedkontor i Herning
  • Har siden grundlæggelsen designet tøj på licens fra LEGO
  • Jysk-Fynsk Kapital er hovedaktionær i Kabooki, mens LEGO Group og selskabets ledelse også besidder ejerandele
  • Christopher Silcowitz er adm. direktør i selskabet
  • Regnskabsåret 2016 bød på en bruttofortjeneste på 31,04 mio. kr. og et resultat før skat på 62.000 kr. 
"