Menu

Kabooki lander aftale med underholdningsmastodonter

To nye aftaler med Warner og Universal skal bidrage til at udvide forretningsgrundlaget i Kabooki, der også står bag LEGO Wear.

Kabooki står bag LEGO Wear og frem over vil motiver fra både Warner og Universals universer også vær at finde i Kabookis sortiment.
Kabooki står bag LEGO Wear og frem over vil motiver fra både Warner og Universals universer også vær at finde i Kabookis sortiment.

02. april 2019

Kabooki arbejder løbende med at styrke forretningsgrundlaget og produktporteføljen, og nu har Kabooki netop offentliggjort, at man i den forbindelse har indgået aftaler med henholdsvis Warner Brothers - med brands som Batman, Harry Potter og Looney Tunes i porteføljen - og Universal med brands som Minions, Jurassic World og Trolls.

I forbindelse med at CEO og ejer Christopher Silcowitz overtog Kabooki for et år siden, var en del af strategiplanen at udvide forretningsfundamentet i virksomheden.

Kabooki er delt op i to forretningsdivisioner. LEGO® Wear-brandet er har eksisteret i 26 år, og er betegnes af virksomheden som deres kronjuvel. Den anden, og senest tilkomne. division customizer tøj til større retailers. Og netop her spiller de nye aftaler en nøglerolle.

”Det at få disse to nye spillere var en del af vores nye strategi, og de nye muligheder er blevet taget godt imod hos vores kunder. Vi kan nu tilbyde både LEGO® tøj, Universal tøj samt Warner Brothers tøj. Vi er og ønsker at være den agile spiller inden for dette customized licens felt, og vi tror på det at have en håndfuld af de stærkeste brands er den rette volume lige netop for os,” siger Adrian Durrani, Division Director i Kabooki.

Kabooki består af 70 medarbejdere og har hovedkontor i Herning. Derudover består firmaet af et salgsteam med base i München samt et CSR-team i Shanghai og Shenzhen i Kina.

"