Menu

Kansas vender hjem

Efter en omtumlet tilværelse i Sverige, vender Kansas tilbage til Fyn. Arbejdstøjsmærket skal genrejses og det betyder, at det adskilles fra Fristads og får egen, selvstændig ledelse.

Snart er det slut med Fristads Kansas. Kansas genopstår nemlig som selvstændigt brand med base i Odense // Foto: Fristads Kansas
Snart er det slut med Fristads Kansas. Kansas genopstår nemlig som selvstændigt brand med base i Odense // Foto: Fristads Kansas

19. februar 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

For år tilbage kunne man næsten ikke se et stykke arbejdstøj uden der stod Kansas på det. Men i takt med opkøb, fusioner og nye ejerforhold har Kansas-brandet gennemgået lidt af en omvæltning for til syvende og sidst at blive sammenlagt med Fristads-brandet, hvilket også betød, at en række aktiviteter i 2015 flyttede til svenske Borås.

Men det skal der nu laves om på, skriver fyens.dk. Kansas bliver nu både en selvstændig virksomhed og et selvstændigt brand igen. Fra 1. marts overtager en selvstændig ledelse tøjlerne med base i Odense, hvor Kansas er grundlagt. Et halvt år efter slår de dørene op til det nye Kansas med en reetableret organisation og egne produkter.  

I spidsen for denne genetablering af Kansas står den nye adm. direktør Thomas Schwartz, som er hentet til fra en stilling som nordisk direktør for Adidas.

- Vores plan er, at vi skal være leder af markedet igen. Vi investerer stort - både i vores produkter, i vores brand og i vores organisation - og det bobler af energi og vilje til at lykkes, siger Thomas Schwartz til fyens.dk

Han fortæller ligeledes, at tre personer per 1. marts tiltræder stillinger med ansvar for produktudvikling, salg og markedsføring. Derefter er fokus på at tiltrække nye designere, da Kansas skal rykkes rent designmæssigt, så produkterne bliver mere tidssvarende. Det skal også være med til at flytte Kansas-brandet ind i nye målgruppers bevidsthed, hvor man ikke har fat i de yngre generationer. For at kapre deres gunst vil Kansas derfor også prioritere markedsføringen, som skal børste støvet af brandet, ligesom digitalisering spiller en nøglerolle.  

"