Menu

Lego Wear lancerer interaktiv kollektion til voksne

En interaktiv Lego Wear kollektion til voksne bliver nu lanceret med en augmented reality-shoppingoplevelse på Snapchat.

LEGO Wear lancerer nu en streetwear-kollektion til voksne. Kollektionen kan købes på Snapchat og lanceres under London Fashion Week.
LEGO Wear lancerer nu en streetwear-kollektion til voksne. Kollektionen kan købes på Snapchat og lanceres under London Fashion Week.

30. januar 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

LEGO-koncernen har skabt en augmented reality pop up-tøjbutik på Snapchat i samarbejde med KABOOKI - virksomheden bag LEGO Wear. Sammen lancerer de en lille limited edition af LEGO Wear streetwear til voksne.

 

Den virtuelle butik byder blandt andet på en interaktiv DJ-funktion, spillemaskine og særligt interessant eksklusiv adgang til den lille limited edition kollektion af LEGO street wear, som altså henvender sig til de voksne forbrugere. LEGO Wears normale fokus er ellers på børnetøjet.

 

Besøgende ’træder ind i pop-up butikken’ ved hjælp af en smartphone og kan se varerne præsenteret på LEGO-mannequiner og købe kollektionen eksklusivt online gennem en integreret ’køb nu’ funktion.

 

Det innovative projekt lanceres den 13. februar i forbindelse med London Fashion Week. Kampagnen skal bruges til at markedsføre den limited edition streetwear-kollektion i England, Tyskland og Frankrig og drive trafik til LEGO Wear websitet, oplyser KABOOKI i en pressemeddelelse.

 

Birgitte Holgaard Langer, CMO og COO i KABOOKI er spændt på at lancere det banebrydende initiativ:  

 

“Vi var ret vilde med idéen om at udvikle en innovativ digital kundeoplevelse sammen med LEGO-teamet. Med den limited edition voksenkollektion var både den voksne målgruppe og ikke mindst augmented reality oplevelsen via snapchat helt nyt for os, og noget vi ikke har prøvet kræfter med før. Vi er super spændte på at se, hvordan lanceringen af kollektionen, og ikke mindst den virtuelle snapchat-oplevelse, vil blive taget imod,” siger hun.

 

LEGO ser initiativet som en naturlig del af deres brand-DNA.

 

“Vi er et innovativt og legende brand, og en del af det er også at udforske nye digitale kanaler og teknologier. Dette var en unik mulighed for at samarbejde med KABOOKI på den limited edition kollektion til voksne, hvor hele nostalgien omkring LEGO-brandet og fashion bliver forenet. Samtidig var det en spændende mulighed for at udforske det krydsfelt, hvor det digitale og den fysiske verden mødes,” siger Lea Sandell, Social Media Innovation Lead i LEGO-koncernen.

"