Menu

Magasin hylder årets partnere

Vanen tro har Magasin afsat en dag til at hylde deres samarbejdspartnere og uddele fire forskellige priser. En af dem er helt ny, og sammen med de tre andre er den netop blevet uddelt. Se vinderne, som tæller flere modevirksomheder, her.

Magasin samlede mere end 500 af deres samarbejdspartnere til årets partnerdag.
Magasin samlede mere end 500 af deres samarbejdspartnere til årets partnerdag.

09. oktober 2019

Endnu en gang har Magasin hyldet deres samarbejdspartnere, hvilket skete ved den årlige partnerdag. Her var mere end 500 af Magasin partnere samlet for at uddele Årets Partner 2019, Årets Vækstkomet 2019, Årets Kundepris 2019 samt Årets 'We love to care'-pris 2019.

Og der er al mulig god grund til, at Magasin vælger at bruge tid på at hylde deres partnere.

"Det er vores partnere, der er med til at sørge for, at vi kan kalde os House of Most Loved Brands. Sammen skaber vi et stærkt 'retail theater', og derfor er det vigtigt for os at hylde alle dem, der gør det ekstra for kunderne i Magasin. De er med til at gøre Magasin til et inspirerende shoppingunivers på tværs af salgskanaler, hvor vi pirrer kundernes nysgerrighed, så de får lyst til at komme igen og igen," siger Margrethe Dal Lehrmann, Indkøbsdirektør hos Magasin, i en pressemeddelelse.

Det er første gang, Magasin uddeler ’We love to care’-prisen, og med den nye pris vil Magasin sætte fokus på en mere bæredygtig produktion, hvor de ønsker at hylde de partnere, som går forrest og tager ansvar for mennesker, miljø og vores planet til inspiration for resten af branchen.

Thuesen Jensen modtog Årets Partner Årets Partner, som udvælges i blandt + 1200 mærker, og den tildeles det brand, som har skabt det stærkeste partnerskab i løbet af året.
Thuesen Jensen modtog Årets Partner Årets Partner, som udvælges i blandt + 1200 mærker, og den tildeles det brand, som har skabt det stærkeste partnerskab i løbet af året.

I kategorien årets partner var modevirksomhederne Tommy Hilfiger og Second Female nomineret sammen med Thuesen Jensen, som står bag salget af brands som Pillivuyt og Kitchen Aid. Der var ingen gevinst til modevirksomhederne, da det blev Thuesen Jensen, som løb med hæderen og en præmie, som består af markedsføring for 150.000 kr.

”Det er en stor dag for os, at vi har fået den fornemmeste pris i huset – Årets Partner. Det er vi utrolig stolte over. Vores samarbejde med Magasin er jo et meget gammelt samarbejde, da det kan føres over 50 år tilbage. Det har været et meget værdiskabende og udviklende samarbejde for os og Magasin, og det er også en af grundene til, at vi står her i dag,” sagde Jens Peter Thuesen Jensen, der er ejer af Thuesen Jensen, i forbindelse med præmieringen.

Årets vækstkomet blev BLS Hafnia, som blev hædret for at få streetwear på alles læber.
Årets vækstkomet blev BLS Hafnia, som blev hædret for at få streetwear på alles læber.

Årets vækstkomet blev streetwear-brandet BLS Hafnia, der løb med prisen foran Núnoo og Comaco. Med prisen følger markedsføring for 75.000 kr.

Også Magasins kunder har indflydelse på prisuddelingen. Det er nemlig dem, der stemmer om, hvilket brand de bedst kan lide netop nu i kategorien Årets Kundepris. Mere end 6.000 har afgivet deres stemme, og valget faldt på modebrandet Neo Noir, der vand prisen og for 75.000 kr. markedsføring foran Clinique og Molo. 

Neo Noir fik årets kundepris, fordi "de har bevist sig som kundernes darling, fordi de hurtigt omsætter tendenserne i gadebilledet til fast-fashion kollektioner."
Neo Noir fik årets kundepris, fordi "de har bevist sig som kundernes darling, fordi de hurtigt omsætter tendenserne i gadebilledet til fast-fashion kollektioner."

I den splinternye ’We love to care’-pris var Wheat, Lakrids by Bülow og Knowledge Cotton Apparel nomineret for deres ansvarlighed. Det blev Knowledge Cotton Apparel, som blev den første vinder af den nye kategori og dermed belønnet for at have haft bæredygtighed som et omdrejningspunkt for menswear-brandets forretningsmodel siden grundlæggelsen. Med prisen følger en donation på 50.000 kr. til et selvvalgt velgørenhedsprojekt i samråd med Magasin. 

Knowledge Cotton Apparel blev den første vinder af Magasins 'We love to care'-pris.
Knowledge Cotton Apparel blev den første vinder af Magasins 'We love to care'-pris.
"