Menu

Masai indgår samarbejde med Røde Kors

Det danske brand Masai er i øjeblikket i gang med en større strategisk gentænkning af deres CSR-arbejde, og det kickstartes nu med et samarbejde med Røde Kors.

04. oktober 2019

Masai har en ambition om at designe tidløst kvalitetstøj med afsæt i seks signaturformer, hvor både Creative Director Lene Louderback og CEO Sune Bjerregaard ønsker at skabe et brand med styles, der af kunderne bliver opfattet som byggesten i garderoben.

”Vi har fået kendskab til, at en lang række kunder har et stort fællesskab omkring Masai. Man bytter styles med hinanden, og i det hele taget har vi gennem vore kunder fundet ud af, at vort design har en meget lang levetid. Det er vi helt utroligt stolte af, og det ligger netop også i forlængelse af vores erklærede designfilosofi om at designe til kvinder, som lever kreative liv, hvor en style skal kunne bruges på mange måder og i lang tid,” siger Sune Bjerregaard. Netop derfor spiller holdbarhed en væsentlig rolle i de strategiske overvejelser, der ligger til grund for en række kommende CSR-initiativer.

Det første initiativ, der ser dagens lys, er et samarbejde med Røde Kors, hvor Masai ikke alene bidrager med en årlig donation, men også en ordning hvor Masais kunder kan indlevere det tøj, de ikke længere bruger, i brandets butikker. Herefter doneres det til Røde Kors, som sælger det i deres genbrugsbutikker.

”Der tales meget om brug-og-smid-væk indenfor mode. Her hos Masai mener vi, at genbrug er bedre end recycling. Vi er stolte af at skabe design i så høj kvalitet og i en så defineret stil, at hver enkelt style kan få sin helt egen lange cyklus. Vi tror på, at vores CSR-initiativer skal tage udgangspunkt i Masai, og derfor indleder vi nu et samarbejde med Røde Kors, som netop handler om holdbart design og gode kvaliteter,” siger Sune Bjerregaard.

Indsamlingen af brugte Masai-styles begynder i starten af oktober i Masais egne butikker. Derudover har udvalgte Masaiforhandlere også sagt ja til at bakke op om projektet. Masai oplyser, at dette blot er startskuddet til en større udrulning af CSR-relaterede initiativer. 

"