Menu
Nyt regnskab:

Message fortsætter flot vækst

Der er vækst over hele linjen for modevirksomheden Message A/S. Årets fremgang har i høj grad været båret af digitale salgskanaler.

mbyM er et af Messages egne brands
mbyM er et af Messages egne brands

15. marts 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Modevirksomheden Message A/S, som driver detailkæde og onlineplatform af samme navn samt de to brands mbyM og Global Funk, har haft et godt 2017. Message A/S offentliggør ikke omsætningstal, men i ledelsens beretning kan man læse:

”Koncernen har i 2017 realiseret robust aktivitetsfremgang og vækst på alle forretningsområder, hvilket har løftet den samlede omsætning og indtjening væsentligt på trods af et vanskeligt detailmarked i Danmark samt en negativ valutarisk påvirkning i afsætningslande. Fremgangen har i høj grad været båret af digitale salgskanaler, uden at fokus er fjernet fra den hidtidige forretning.”

Bruttoresultatet udgør 77,85 mio. kr. mod 65,95 mio. kr. året forinden.

Også EBITDA vokser markant til 20,26 mio. kr., hvilket er 6 mio. kr. højere end året forinden.

I regnskabsåret 2017 har selskabet arbejdet på at klargøre Message retailkonceptet til etablering og udbygning på eksportmarkederne, ligesom der også er investeret i udvikling og optimering af den eksisterende forretning.

Trods de omfattende investeringer er resultatet før skat steget 80 % til 12,7 mio. kr.

Message A/S forventer en vækst i både aktivitetsniveau og indtjening i 2018.

Egenkapitalen udgjorde ved udgangen af 2017 42,45 mio. kr.

"