Menu

Miinto ansætter tidligere modeugedirektør

Camilla Frank bliver en del af Miintos ledergruppe med titel af Head of Fashion. Hun får til opgave at styrke samarbejdet med Miintos danske og udenlandske partnerbutikker i det, de betegner som premium-segmentet.

Foto: Franne Voight
Foto: Franne Voight

19. marts 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Det digitale butikskoncept Miinto melder om kraftig vækst især i udlandet, hvilket samtidig også betyder en øget efterspørgsel på et endnu større udvalg af modevarer i den eksklusive ende af skalaen. Miinto vil derfor gerne tiltrække endnu flere butikspartnere med premium-varer på hylderne, og til at løfte den opgave opretter Miinto derfor en ny Head of Fashion stilling, og ansætter Camilla Frank pr. 1. april. Camilla Frank forlod sin stilling som direktør for Copenhagen Fashion Week i sommer, og siden da var hun kortvarigt ansat i Matas som ansvarlig for sociale medier og digitalt indhold.  

”Jeg er super glad for og stolt af, at Miinto kan tiltrække en stærk profil som Camilla Frank. Jeg er sikker på, at det bliver en synlig gevinst for kunden, der gerne vil inspireres og handle endnu flere premium designervarer hos Miinto,” siger CEO i Miinto Konrad Kierklo i en pressemeddelelse.

Det er en garvet kender af modebranchen, der bliver en del af Miinto-holdet. Camilla Frank har tidligere været redaktør på Alt for Damerne og Eurowoman, ligesom hun som journalist og direktør for modeugen har beskæftiget sig indgående med modebranchen. Hun glæder sig til at komme i gang med sit nye job.

”Det har altid været helt afgørende for mig at skabe et produkt som forbrugeren, og dermed også jeg selv, rent faktisk mangler. Jeg glæder mig helt vildt til at arbejde med så stærk en mærkevare som Miinto, og til at indfri det enorme potentiale og den efterspørgsel, som Miinto allerede oplever på endnu flere designervarer. Varer som Miintos kunder kan investere i og have glæde af i årevis,” siger Camilla Frank.

Internationalt vækstfokus

Siden nytår er det gået stærkt for danske Miinto, der er repræsenteret i syv lande. Antallet af partnerbutikker vokser dagligt, og Miinto samarbejder nu med mere end 2.400 partnere med over 400.000 produkter over hele. I sidste uge offentliggjorde Miinto desuden opkøbet af en stor polsk konkurrent samt tyske Burda Principal Investment som ny investor.

”Hovedparten af Miintos omsætning ligger i udlandet, og alle vores største partnere får en væsentlig andel af deres omsætning fra eksport på tværs af vores markeder. Oveni oplever vi en stigende efterspørgsel på blandt andet premium-produkter især fra vores eksportmarkeder. Selvfølgelig skal vi imødekomme både kunder og partneres ønske, og derfor vil premium-segmentet fremover være et endnu mere prioriteret forretningsområde for Miinto,” siger Konrad Kierklo afslutningsvis.

"