Menu

Miinto i vækst - men bundlinjen bløder

Den danske modeportal har i 2018 udvidet med flere nye markeder, hvilket øger det samlede salg til 500 mio. kr. Alligevel slutter Miinto året med et minus på næsten 50 mio. kr. på bundlinjen.

Foto: Miinto
Foto: Miinto

04. januar 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Miinto agerer digital salgskanal for mere end 1.800 modebutikker og partnere fordelt på syv markeder, hvor man i 2018 øgede den samlede handelsvolumen til 500 mio. kr. Miintos kernemarkeder er Norge, Sverige, Danmark og Holland, hvoraf sidstnævnte har oplevet stor vækst med næsten en fordobling af omsætningen i forhold til året før. Holland er nu Miintos næststørste marked efter Norge, og det i en periode, hvor både Norge, Danmark og Sverige også har vist kraftig vækst, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

I løbet af den senere tid har Miinto udvidet med nye samarbejder i Polen, Belgien og Schweiz.

– 2018 har igen været et vidnesbyrd på, at vores forretningsmodel virker og er skalérbar ved både at have profitabel vækst i de eksisterende markeder og indtage nye markeder. Fokus det seneste år har været på dels at sikre et skalérbart marketing setup dels at udvikle vores digitale platform. Det vil sige, at udvikling af vores digitale kanaler, lokal marketing og bedre oplevelser i butikker og online driver væksten, siger CFO i Miinto, Jørgen Flarup Gosvig.

Selvom omsætningen har været stigende er bundlinjen ikke desto mindre blevet forringet. Miinto indkasserer et negativt resultat, som beløber sig til -47,3 mio. kr. Selskabet oplyser, at det skyldes omfattende investeringer og udvikling af platformen, hvilket er en del af Miintos vækststrategi, der bakkes op af investorkredsen. En investorkreds der blandt andre tæller Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen og kendisiværksætteren Jesper Buch.
"