Menu

Navnenyt

Indgangen til det nye år markerer for fleres vedkommende også nye jobs. Denne gang er der nyt fra blandt andre Minimum, Baum und Pferdgarten og Brands4Kids.

03. januar 2020

2020 starter med flere jobrokader.

Hos Baum und Pferdgarten vendte en gammel kending i form af Christian Hansen tilbage den 2. januar. Han tiltræder en ny stilling som Communications Director. Tidligere har han været modevirksomhedens Head of PR & Communication af to omgange, og senest har han gennem tre år været Head of PR & Marketing hos Samøse & Samsøe. Christian Hansen får ansvaret for at samle PR- og markedsføringsaktiviteterne for at sikre en sammenhængende kiommunikation og historiefortælling på tværs af platforme.

 

Dermed var stillingen som Head of PR & Marketing hos Samsøe & Samsøe ledig men ikke ret længe. Allerede i december tiltrådte Sofie Niebuhr den stilling. Hun kommer fra en lignende stilling hos søsterbrandet Envii, hvor hun har været de sidste fire år. I sin nye stilling skal hun blandt andet være med til at understøtte den hastige internationale udvikling, Samsøe & Samsøe i øjeblikket gennemgår. 

 

Minimum har ansat Maria Bill Rasmussen som PR & Marketing Responsible per 1. december. Hun kommer fra en stilling som PR & Communications Coordinator hos Pilgrim, ligesom hun tidligere har arbejdet for Rains, hvor hun har bestredet posten som PR & Marketing Coordinator og CSR Responsible. Hos den århusianske modevirksomhed skal hun bidrage til at skabe et tæt forhold til magasiner, influencers og stylister i arbejdet på at øge firmaets synlighed i modebilledet for de to brands minimum og moves. 

”Der ligger lige nu et spændende potentiale i videreudviklingen samt udbredelsen af begge brands, og jeg ser frem til at yde mit for at nå nye højder,” siger Maria Bill Rasmussen i en pressemeddelelse. 

 

Den nylige fusion af Brands4Kids og Utoft Kids Group har medført organisatoriske ændringer i Brands4Kids A/S. Her har man ansat Claus Olsen, som kommer til efter 15 år hos Kabooki, som Sales Manager. Han får salgsansvaret for Fixoni, EN FANT Fashion og Color Kids Outdoor på det danske marked, ligesom han også skal bidrage til udviklingen af disse brands. Derudover får ansvaret for udvalgte europæiske key accounts. 

Claus Olsen bliver en del af det 10 mand store lederteam i Brands4Kids, der også tæller Anne Niebuhr, som i forbindelse med fusionen fik stillingen som Design & Category Manager for virksomhedens Fashion Division. Hun blev i 2019 ansat som Design Manager hos Utoft Kids Group og skal i sin nye stilling sikre sammenhæng mellem design, brand DNA og vækst. 

Sidst men ikke mindst har Brands4Kids fået et nyt bestyrelsesmedlem i form af Peter Hulweg Christiansen, som til dagligt er President & CEO i tekstilvirksomheden Georg Jensen Damask. Han har stået i spidsen for en større digital transformation af den hæderkronede tekstilvirksomhed, og det er blandt andet de digitale kompetencer han skal bringe i spil i Brands4Kids-bestyrelsen. 

 

I december købte plasticmagnaten Jacob Andersen, som er blevet millionær på salget af plastvirksomheden Nordic Houseware Group, 47 % af anparterne i modevirksomheden Han Kjøbenhavn. Det blev samtidig et farvel til de hidtidige medejere Simon Stampe og Jan Kølbek. Med sin indtræden i modevirksomheden tilfører Jacob Andersen også et tocifret millionbeløb, som skal bidrage til at løfte forretningen til næste niveau. 

 

Maria Rye Vangsted er ansat som ny kommunikationsansvarlig hos Lifestyle & Design Cluster fra januar 2020. Hun kommer til innovationsnetværket fra en stilling som journalist og redaktør hos pej gruppen. 

"