Menu

Nyt brand redefinerer ikoniske album covers

Holdet bag Månestråle har netop lanceret et nyt brand, som hylder musikkens legender med genfortolkninger af kendte album covers på t-shirts.

360° ICÔN fortolker klassiske album covers fra blandt andre Sort Sol, David Bowie og her Sneakers.
360° ICÔN fortolker klassiske album covers fra blandt andre Sort Sol, David Bowie og her Sneakers.

19. februar 2019

Kan du huske coveret til Love Shops ”Frelsens Hær”? Eller hvad med Sneakers’ ”Katbeat”? Det kan Marise og Nikolaj Østergaard, som står bag det nye brand 360° ICÔN. Brandet hylder nogle af musikkens allerstørste helte og er skabt med afsæt i stifternes passion for musikken. Man mærker det tydeligt, når man besøger brandets hjemmeside, der prydes af en video, hvor koncertgæsters hænder taktfast klapper, mens scenelyset blinker.

”360° ICÔN er musikT-shirten, der vækker dine mest nostalgiske musikminder til livs. Den giver dig et tilbageblik på den rå og usammenlignelige lidenskab til musik, som har været med til at definere dig. Alle 360° ICÔN T-shirts er en tidslomme, der gemmer på de mest værdifulde minder fra en tid, der var engang; dit første crush, dit første kys, din første dans, et knust hjerte, lange sommeraftener - alle disse op og nedture i livet og dets gang,” forklarer bagmændene i en pressemeddelelse.

360° ICÔN har lanceret en række T-shirts med genfortolkninger af en række album covers. Den proces sker i tæt samarbejde mellem brandets designteams og de artister, der lægger covers og bandlogoer til rækken af T-shirts, der er produceret i Europa.

Marise og Nikolaj Østergaard er grundlæggere af brandet Månestråle og virksomheden MN Retail, der også står bag Isabel Marant og Marc Jacobs butikkerne i København og Aarhus. Fotografen Morten Jerichau, der har arbejdet med en række musikere og modebrands, er også en del af 360° ICÔN-holdet.

"