Menu

Nyt sportswear-brand hylder kvinders forskellighed

To kvinder med solid erfaring fra modebranchen vil med et nyt sportswear-brand gøre op med fastlåste kropsidealer, når det kommer til træning og fysisk aktivitet. Samtidig vægter brandet også ansvarlighed højt.

Planet Nusa inviterer alle kvinder, uanset kropstype, inden for i universet. Foto: Elisabeth Eibye
Planet Nusa inviterer alle kvinder, uanset kropstype, inden for i universet. Foto: Elisabeth Eibye

19. marts 2019

Det skal være sjovt og behageligt med fysisk aktivitet og træning, hvis man spørger Kristine Esmer og Mille Skat. De står bag det nye sportswear-brand planet Nusa, som bliver lanceret den 1. april.

”Planet Nusa er et univers, hvor kvinder skal føle sig velkommen, og hvor dét at føle sig godt tilpas er i fokus, både når du ”catcher up” med veninderne, går en tur med din golden retriever eller hopper en tur i fitness. Vi lytter til vores forbrugere og deres behov og vil tale til forskellighederne, både inden for træningsformer og kropstyper. Derfor har vi skabt Planet Nusa,” siger Mille Skat, Co Founder af Planet Nusa.

Hun har blandt andet erfaring fra modebrandsene Just Female og Résumé, mens den anden af brandets grundlæggere, Kristine Esmer, har erfaring fra blandt andet SMAC Agency og Fiveunits. Sammen har de sat sig for at skabe en anderledes fortælling om kropsidealer.

”For at understrege brandets fokus på forskelligheder vil man på Planet Nusa’s sociale platforme samt hjemmeside kunne finde billeder af træningstøjet på kvinder i alle størrelser. Vi ønsker at tale til alle kvinder, og vores tøj fremhæver derfor det karismatiske og kvindelige ved alle kropstyper – på tværs af størrelser. Det har vi fundet essentielt at manifestere gennem vores markedsføringskanaler,” fortæller Kristine Esmer.

Et ansvarligt brand på flere plan

Planet Nusa’s kollektion er bygget op omkring de grundlæggende elementer i en træningsgarderobe, og tæller blandt andet tights, sports-bh’er, t-shirts og sweatshirts. Ved at vise produkterne på flere kropstyper er det grundlæggernes håb, at det også bliver nemmere for forbrugerne at finde den rigtige størrelse.

”Det er vigtigt for os at understrege, at alle kvinder skal have det godt i vores træningstøj. Derfor har vi også valgt at bruge modeller i alle slags størrelser og med meget forskellige kropstyper, så det bliver nemmere for forbrugeren at klikke den rigtige størrelse hjem, ”siger Kristine Esmer

Også når det kommer til bæredygtighed er Mille Skat og Kristine Esmer ambitiøse. Leverandørerne er nøje udvalgt med fokus på både miljø og arbejdsvilkår, og alle produkter bliver produceret i Europa af økologisk bomuld og bæredygtige materialer.

Derudover har Planet Nusa indgået et samarbejde med internationale NGO’er, således at 10 % af salget går til velgørende formål. Når forbrugeren færdiggør sin handel på brandets hjemmeside, kan hun selv vælge, hvilken organisation, pengene skal gå til. De første to organisationer, Planet Nusa har indgået et samarbejde med, er SOS Børnebyerne og GAME.

Planet Nusa sælges direkte til forbrugerne, og kan således kun købes på brandets hjemmeside. 

"