Menu

Part Two rekrutterer ny Design Manager internt

Modebrandet Part Two har fundet sin nye Design Manager i egne rækker. Det bliver Frederikke Villaume, som efter 14 år i Part Two overtager ansvaret for brandets designs.

Det danske brand Part Two var tidligere en del af IC Group, men er i dag ejet af DK Company, som er Danmarks næststørste modevirksomhed.
Det danske brand Part Two var tidligere en del af IC Group, men er i dag ejet af DK Company, som er Danmarks næststørste modevirksomhed.

22. marts 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Part Two kunne den 1. marts byde brandets nye Design Manager Frederikke Villaume velkommen. Der var dog ikke behov for den store introduktionsrunde, da det DK Company-ejede brand har fundet den ideelle kandidat i egne rækker.

”DK Company har et ønske om at fastholde og udvikle talentfulde medarbejdere, og det er derfor helt naturligt for os at udnævne Frederikke som Design Manager. Frederikke har været Senior Designer gennem en årrække hos Part Two, og hun har været en afgørende ressource i vores design-team og stærkt medvirkende til den succes, Part Two oplever netop nu”, siger Thomas Juul, Brand Director i Part Two.

Den nye Design Manageren kender altså brandet indgående, og derfor er hun heller ikke i tvivl om retningen.

”Jeg glæder mig rigtig meget til de nye udfordringer. Jeg har designet for Part Two gennem mange år, og jeg har derfor også en stor kærlighed til brandet. Jeg er slet ikke i tvivl om, hvor brandet skal udvikles og hvor vi skal holde fast – og det føles godt. Jeg er stolt af vores nordiske designtradition, det klassiske, feminine og det afslappede, og så glæder jeg mig til altid at forny kollektionerne med moderne designs, som afspejler alle de nye og fine tendenser i modebilledet, der passer til os”, siger Frederikke Villaume.

Part Two har gennem de seneste tre år oplevet en stabil omsætningsvækst. Siden Part Two blev overtaget af DK Company i 2014 har den årlige vækst været tocifret. Det skyldes, oplyser brandet, at man er vendt tilbage til sine kerneværdier om at være et nordisk brand, hvor det tidløse design kombineres med et enkelt og moderne udtryk. Desuden har DK Company siden overtagelsen valgt at investere både i kollektionsudviklingen og i organisationen. Den positive udvikling for Part Two har givet grobund for en ambitiøs omsætningsmålsætning, som vil betyde, at brandet vil have fordoblet sin wholesale omsætning fra 2014 til 2020.
Frederikke Villaume er per 1. marts 2018 ny Design Manager for Part Two.
Frederikke Villaume er per 1. marts 2018 ny Design Manager for Part Two.
"