Menu

Rangers FC skal spille i Hummel

Den skotske storklub Rangers FC, skal fremover tørne ud i fodboldtrøjer fra danske Hummel. Aftalen gælder i tre år, og Hummel jagter flere nye sponsoraftaler.

Hummels velkendte vinkler kommer fra starten af sæsonen 2018/19 til at pryde spilletrøjerne fra Rangers FC.
Hummels velkendte vinkler kommer fra starten af sæsonen 2018/19 til at pryde spilletrøjerne fra Rangers FC.

23. april 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Hummel har tegnet en treårig aftale med Rangers FC, som fremover skal spille med de karakteristiske vinkler på ærmerne. Dermed afløser Hummel tyske Puma som leverandør af spille- og træningstøj. Klubben, som har hjemme i Glasgow i Skotland, er en af Storbritanniens mest ikoniske fodboldklubber og samtidig også en af de klubber, der nyder størst opbakning. 44.000 mennesker har sæsonkort til klubbens kampe på hjemmebanen Ibrox Stadium, hvilket er mere end engelske sværvægtere som Liverpool og Tottenham.  Derudover har Rangers mere end 3 mio. i deres globale fanbase, så det er en traditionsrig klub med masser af støtte, Hummel nu kommer ind i.  

Stolthed og respekt for traditioner

”Vi er ekstremt stolte over, at en klub som Rangers FC har valgt os som samarbejdspartner. Der var stor begejstring her på hovedkontoret, da vi endelig kunne fortælle at aftalen var i hus. Det er fantastisk, at skulle arbejde sammen med én af verdens ældste og mest kendte klubber. Det forpligter!,” siger CEO i Hummel Allan Vad Nielsen i en pressemeddelelse.

Tidligere har Dansk Mode & Textil bragt et længere interview med Allan Vad Nielsen om Hummels strategi frem mod 2023. Et led i den strategi er at sikre større international opmærksomhed, hvilket aftalen med Rangers FC er helt i tråd med. Og der er flere aftaler af lignende karakter på vej.

”For to uger siden kunne vi offentliggøre en aftale med Middlesbrough FC, og jeg kan afsløre, at vi netop nu er i dialog med en række andre kendte klubber fra de store ligaer i både England og Spanien. Hummel er et brand med fokus på stærke værdier og stolte traditioner. Dette er noget Rangers FC og andre store klubber sætter pris på. Hummel ønsker ikke ’bare’ at være et logo på trøjen i de klubber, vi samarbejder med.  Vi engagerer os i hver enkelt klubs historie og traditioner og indarbejder disse i design og aktiveringer af sponsoraterne,” siger Allan Vad Nielsen.

I konkurrence med adskillige brands

Det er ofte en omfattende proces, når fodboldklubber skal finde en ny leverandør af spilletrøjer. Det har også været tilfældet i Rangers FC, men i sidste ende faldt valget på Hummel, og det vækker glæde i klubben.

“Vi er glade for at få hummel ind over som sponsor af spille- og trænings dragter fra næste sæson. Vi er sikre på at vores fans vil tage godt imod de kendte hummel-vinkler på spilledragterne. Valget faldt på hummel efter en udvælgelsesproces, hvor mere end 10 sportsbrands var med i opløbet. Samarbejdet vil være effektivt fra sæsonstart og Rangers FC vil første gang løbe på banen i hummel i forbindelse med klubbens Europa Leauge kvalifikationskampe,” siger Rangers FC’s Managing Director, Stewart Robertson.

Allan Vad Nielsen er meget bevidst om, at der følger et stort ansvar med sådan en aftale. Særligt på disse kanter, hvor fodbold er en af tilværelsens grundpiller.

”Der er store følelser på spil, når det gælder klubdragter i de store klubber. Vi vil gøre alt for at leve op til klubbens, spillernes og ikke mindst supporternes forventninger til hummel som ny partner”, slutter Allan Vad Nielsen.

Hummel sponsorerer i forvejen en række fodboldhold blandt andet det danske landshold, tyske Freiburg, engelske Charlton samt en række danske Superligaklubber. For to uger siden kunne Hummel offentliggøre en aftale med den engelske Championship-klub Middlesbrough, som fortsat har muligheder for at rykke op i den bedste engelske fodboldrække, som samtidig er den globalt mest eksponerede fodboldliga.

"