Refined Networks vil hjælpe med at forløse danske brands' internationale ambitioner
Hvis din virksomhed drømmer om at slå igennem på nogle af de største onlineplatforme for mode, mens samtidig har svært ved at overskue, hvad der skal til for at lykkes, er der godt nyt. DM&T inviterer til seminar, hvor vi sammen med Refined Networks sætter fokus på marketplaces. Her kan du læse mere om, hvordan Refined Networks allerede hjælper mere end 50 danske brands ud i verden.

mere om, hvordan Refined Networks allerede hjælper mere end 50 danske brands ud i verden.
Efter Brexit stod mange danske modevirksomheder over for betydelige udfordringer med at opretholde deres tilstedeværelse på det britiske marked. Sune Bjerregaard, tidligere CEO for Masai, identificerede dog en mulighed i denne usikkerhed. Med sin omfattende erfaring og stærke netværk i Storbritannien etablerede han i 2021 Refined Networks – en digital platform designet til at forbinde danske og internationale modebrands med førende britiske detailplatforme som Selfridges, John Lewis og Harvey Nichols. En portefølje som sidenhen er blvet udvidet markant.
”Med Refined Networks gør vi det muligt for brands at øge deres internationale handel gennem vores skalerbare teknologi- og logistikløsning, der forbinder dem med vores netværk af platforme og markedspladser. Vi kan hjælpe vores brandpartnere med betydelig salgsvækst ved at udnytte vores relationer og brancheekspertise sammen med de lager-, kanal- og logistikværktøjer, der er nødvendige for at få succes," siger Sune Bjerregaard.
Nu har din virksomhed mulighed for at blive klogere på mulighederne med Refined Networks, når DM&T afholder seminar i Herning den 27. maj. Her vil Sune Bjerregaard særligt fokusere på, hvad der skal til for at skabe vækst på nogle af de største onlineplatforme for mode.
Hjælper allerede mere end 50 brands
Refined Networks tilbyder en holistisk løsning, der eliminerer kompleksiteten ved international ekspansion. Virksomheden håndterer hele processen – fra logistik og lagerstyring til salgsdata og kundeservice – hvilket betyder, at brands ikke behøver at etablere lokale kontorer, showrooms eller lagerfaciliteter. Som Bjerregaard udtrykker det: "Intet lager, ingen showrooms, ingen lokale ansatte = ingen kompleksitet."
Denne tilgang har vist sig effektiv. Refined Networks samarbejder nu med over 50 brands, herunder danske navne som Skall Studio, Lovechild, Mos Mosh og flere mærker under DK Company.
Med den britiske succes som fundament har Refined Networks nu udvidet deres model til så den dækker Storbritannien, USA og Europa, og for mange danske brands har Refined Networks vist sig at være en genvej til nogle af de største marketplaces i verden.
For danske tøjvirksomheder, der ønsker at styrke deres eksport og udvide til nye markeder uden at påtage sig den fulde byrde af international ekspansion, tilbyder Refined Networks en gennemprøvet og effektiv løsning. Med deres dybe branchekendskab og omfattende netværk fungerer de som en bro mellem danske brands og globale detailplatforme, hvilket gør det muligt for virksomheder at fokusere på deres kernekompetencer, mens Refined Networks håndterer resten.