Menu
Handelsjura i praksis

Reklamationer - Sådan er reglerne

Hvordan er det nu lige med reglerne for reklamationer? DM&T giver dig overblikket.

Dansk Mode & Textils handelsjuridiske afdeling hjælper virksomheder med kopisager, kontrakter, salgs- og leveringsbetingelser og meget mere.
Dansk Mode & Textils handelsjuridiske afdeling hjælper virksomheder med kopisager, kontrakter, salgs- og leveringsbetingelser og meget mere.

13. marts 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

I B2B forhold gælder det, som parterne har aftalt. Det er således muligt at indskrænke reklamationsretten til mindre end 2 år. Reklamationsretten reguleres ofte i virksomhedens salgs – og leveringsbetingelser. Hvis der ikke er aftalt noget, gælder en 2 årig reklamationsfrist.

I B2C forhold gælder altid en 2 årig reklamationsfrist. Loven er ufravigelig, og fristen kan derfor ikke gøres kortere. 

Alle sager om reklamationer er individuelle, men som medlem af DM&T har du mulighed for at ringe til en af vores advokater, som hurtigt kan guide dig til den bedste løsning.

"