Menu

Résumé fokuserer på udlandet efter første millionoverskud

Efter at have bogført det første millionoverskud, har det danske tøjmærke Résumé besluttet, at de ikke tager flere danske kunder ombord. Fremover vil blikket være rettet mod udlandet.

Résumé
Résumé

22. august 2019

Siden den første kollektion landede i butikkerne i foråret 2017, har Résumé, der er stiftet af de to søstre Emma Lohmann og Anne Louise Faurholt, været på noget af et væksteventyr. På bare to år har det unge brand formået at finde mere end 60 forhandlere i Danmark, og i det seneste regnskabsår kunne Résumé altså bogføre virksomhedens første millionoverskud på 1,3 mio. kr. Bruttofortjenesten voksede fra 565.000 kr. til 3 mio. kr. Det skriver Finans.

I kølvandet på den flotte vækst, har de to stiftere netop meldt ud, at Résumé fremover ikke vil tage flere danske kunder ombord. Det bliver blandt andet begrundet med et ønske om at udvide til udlandet samt at bevare brandværdien.

”I de mindre byer vil vi kun ligge et sted og ikke flere steder som i storbyerne. Vi tror på, at det vil give os bedre kundesamarbejde og i sidste ende et bedre salg,” fortæller medstifter og Salgs- og Marketingchef hos Résumé, Emma Lohmann, til Finans, og tilføjer:

”Vi vil ikke være et brand, der bare ligger på alle gadehjørner, så nu søger vi altså at udbrede vores brand i udlandet i stedet for.”

Résumé er allerede godt i gang med at realisere de internationale ambitioner med butikker i lande som Norge, Island og Holland. Og med beslutningen om ikke at starte nye samarbejder med danske forhandlere, forventer Résumé endnu større international tilstedeværelse.

Résumé modtog sidste år Dansk Mode & Textils hæderspris Next Level Award ved TOPMØDE 2018.

Vil du ikke gå glip af dette års overrækkelse af Next Level Award og ikke mindst en dag i branchens tegn, kan du stadig nå at købe billet til TOPMØDE 2019 her.

"