Menu

Revolver indtager Pitti Uomo med skandinavisk manifest

En af verdens førende herremodemesser Pitti Uomo i Firenze får til juni mere skandinavisk flair, når Revolver rykker ind med udvalgte brands.

mfpen AW18
mfpen AW18

05. april 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Pitti Uomo har længe varet anerkendt som en af verdens førende messedestinationer for herremode. Den 12-15 juni får messen et særligt skandinavisk islæt, når Revolver præsenterer ”Scandinavian Manifesto”, som får sit eget område på messen med et udvalg af skandinaviske herrebrands, etablerede såvel som upcoming. ”Scandinavian Manifesto” får sit eget område i Arena Strozzi i Fortezza da Basso, Firenzes fort fra det 14. århundrede og hjemsted for Pitti Uomo. Her vil man kunne finde godt 15 skandinaviske herrebrands kombineret med det bedste fra de nordiske kunst- og møbelscene såvel som kulinariske oplevelser fra det nordiske køkken.

”Det ligger i Pitti Imagines DNA at udforske de mest interessante lande, når de kommer til contemporary fashion i dag. Det udvalg Revolver, en af de mest interessante messer i Europa, kuraterer på Pitti Uomo, består af unge menswear-designere side om side med allerede etablerede brands. Hver især bibringer de deres egne individuelle idéer, mens de tilsammen udtrykker essensen af skandinavisk design og livsstil. Vi er meget tilfredse med det samarbejde, som er blevet grundlagt mellem Pitti Imagine og Revolver, og som kommer til at styrke denne sæsons tiltrækningskraft i endnu højere grad,” siger Lapo Cinachi,  Director of Communications and Special Projects hos Pitti Immagine.

Unik mulighed for at vise moderne skaninavisk herremode

Formålet med ”Scandinavian Manifesto” er at præsentere modebrands i en skandinavisk kontekst, hvilket skal give tilskueren, indkøberen eller pressen mulighed for at forstå, hvordan skandinavisk livsstil og kultur understøtter den regionale menswear-scene.

Grundlægger af Revolver Christian Maibom glæder sig over at skulle samarbejde med Pitti Uomo:

”Vi er super stolte af, at Pitti Uomo har valgt os til at skabe dette projekt i samarbejde med dem. Pitti Uomo er verdens førende menswear-platform, og vi tror på at dette projekt er en unik mulighed for vores brands til at vise det bedste, moderne skandinavisk menswear har at tilbyde,” siger han.

Christian Maibom har i et interview til Dansk Mode & Textil i august 2015 udtrykt, at Revolver skulle være Nordeuropas Pitti Uomo, og nu får han og resten af Revolver-holdet så lejlighed til at sætte et eftertrykkeligt skandinavisk aftryk på netop den messe.

Samarbejdet mellem Pitti Imagine og Revolver er planlagt til at vare minimum tre sæsoner. Listen med de udvalgte brands offentliggøres i løbet af en måned.

"