Menu

Revolver løfter sløret: Disse brands skal udstille under Pitti Uomo

Med en kurateret blanding af skandinaviske brands, etablerede såvel som upcoming, offentliggør Pitti Immagine og Revolver den komplette liste over de herretøjsbrands, der skal deltage i ’Scandinavian Manifesto’, når Pitti Uomo udfolder sig i sin 94. udgave i juni.

Det svenske herretøjsbrand Schnayderman's.
Det svenske herretøjsbrand Schnayderman's.

14. maj 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Den halvårlige herremodemesse i Firenze, Pitti Uomo, får mere skandinavisk flair, når Revolver rykker ind med konceptet ’Scandinavian Manifesto’.

Med en placering i Arena Strozzi-området ved Fortezza da Basso vil ’Scandinavian Manifesto’ præsentere et stærkt udvalg af 17 nordiske brands, der både omfatter upcoming talenter som mfpen, Johannes Adele og Newline Halo og mere etablerede navne som Hope, Norse Projects og Filippa K. 

”De brands, der er en del af ’Scandinavian Manifesto’, er blandt andet blevet håndplukket på grund af et fokus på kvalitet, designmæssigt udtryk eller bæredygtighed” siger grundlægger og kreativ direktør for Revolver, Christian Maibom, og fortsætter:

”På samme tid mener vi, at dette udvalg på stærkeste vis repræsenterer den skandinaviske spændvidde for designdrevet herremode.”

Essensen af skandinavisk design og livsstil skal vises frem
Formålet med at inkludere upcoming brands såvel som etablerede er at vise mangfoldigheden i den skandinaviske menswear-scene og samtidig afspejle idéen, tankegangen og værdierne bag de skandinaviske samfund, og hvad de repræsenterer.

Ifølge Lapo Cianchi, Director of Communication and Special Projects hos Pitti Immagine, ligger det I Pitti Immagines DNA at udforske de mest interessante lande, når det kommer til contemporary fashion i dag:

”Det udvalg af brands, der præsenteres i samarbejde med Revolver, viser, hvordan skandinavisk mode kan prale af at besidde nogle af de vigtigste succesfaktorer for den fremadrettede research: Designets enkelhed kombineret med en moderne, men samtidig tidløs, attitude, opmærksomheden på kvalitet såvel som bæredygtighed på tværs af værdikæden og en prioritering af komfort og funktionalitet, hvilket gør kollektionerne ekstremt aktuelle i dag,” siger han. 

Samarbejdet mellem Pitti Uomo og Revolver er et igangværende projekt, der starter med den første udgave af ’Scandinavian Manifesto’, når Pitti Uomo løber af stablen den. 12-15 juni 2018.

De 17 brands, der skal deltage i ’Scandinavian Manifesto’:

  1. Hope
  2. Tonsure
  3. mfpen
  4. Uniforms for the Dedicated
  5. Whyred
  6. Mucker
  7. Blanche
  8. Norse Projetcs
  9. Johannes Adele
  10. Velour
  11. Rue de Tokyo
  12. Filippa K.
  13. Packmack
  14. Schnayderman’s
  15. Forét
  16. Organic Basics
  17. Newline Halo
"