Menu

Sports Group Denmark udvider med internationale skobrands

Med tre internationale skomærker udvider Sports Group Denmark sin brandportefølje endnu en gang. Det er et vigtigt skridt for sportstøjsfirmaet, der har en ambition om at blive et en stærk samarbejdspartner for sko- og modebranchen.

Sports Group Denmark designer, producerer og sælger sportstøj til mænd, kvinder og børn, og med de nye skomærker består brandporteføljen af 21 brands.
Sports Group Denmark designer, producerer og sælger sportstøj til mænd, kvinder og børn, og med de nye skomærker består brandporteføljen af 21 brands.

19. marts 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Sports Group Denmark udvider brandporteføljen igen, og denne gang bliver det med de tre internationale skomærker Björn Borg Footwear, Gastraa og New Zealand Auckland. Allerede fra midten af marts overtager sportstøjsvirksomheden salgsansvaret for de nye brands.  

”Vi er glade og stolte af at få så stærke mærker i huset, og det er vores klare forventning, at vi kan løfte alle tre brands med vores multibrand-strategi. Især Björn Borg forventer vi os meget af, da vi mener, at det er et brand med et stort uudnyttet potentiale,” siger direktør Bjarne Jeppesen.

Salgsansvaret for Gastraa og New Zealand Auckland gælder for hele det nordiske marked, mens Björn Borg gælder for Danmark og Norge.

Et skridt i den rigtige retning
Ifølge Group Denmarks brand director, Jan Guldbæk, passer den nye produktportefølje godt ind i forhold til firmaets fremadrettede planer.

”De tre mærker henvender sig både til sports-segmentet, sko-segmentet og lifestyle-segmentet. Det er et vigtigt strategisk skridt i vores plan om at være en stærk samarbejdspartner for sko- og modebranchen,” siger han og fortsætter:

”Timingen er derfor helt perfekt, da vi også bliver en del af Mizunos launch af lifestyle-kollektionen Mizuno 1906 til foråret 2019.”

Björn Borgs kendte ansigt, Thomas Nielsen, bliver også en del af Sports Group Denmark, hvor han ansættes som sælger.

"