Menu

Stine Goya øger indtjeningen markant

Der er vokseværk i modevirksomheden Stine Goya A/S. Selskabet lægger markant til på bundlinjen, som i det forgangne regnskabsår blev næsten tredoblet.

Fra Stine Goyas SS19 show, der blev afholdt i den Grå Hal på Christiania under Copenhagen Fashion Week i august. Foto: Copenhagen Fashion Week
Fra Stine Goyas SS19 show, der blev afholdt i den Grå Hal på Christiania under Copenhagen Fashion Week i august. Foto: Copenhagen Fashion Week

03. september 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Stine Goya A/S har haft vokseværk i det forgangne regnskabsår 2017/18. Bruttofortjenesten er øget fra 9,4 mio. kr. til 16,4 mio. kr., og på bundlinjen næsten tredobler modevirksomheden sit overskud, som i 2017/18 landede på 6,2 mio. kr. På under fem år har modevirksomheden, som drives af Stine Goya og hendes mand Thomas Hertz, tredivedoblet indtjeningen og styrket positionen på den danske modescene.

I januar i år købte Stine Goya og Thomas Hertz 20 % af virksomheden tilbage fra Christian Stadil og Niels Mikkelsen, som i 2015 var gået ind i virksomheden og havde erhvervet hver 10 % af selskabet. Dette tilbagekøb kostede 800.000 kr. kan man læse i ledelsesberetningen, og efter tilbagekøbet er Stine Goya og Thomas Hertz atter ene om at eje virksomheden.

Stine Goya er grundlagt i 2006 og siden da har brandet høstet national og international anerkendelse. I dag forhandles brandet i 250 butikker, ligesom Stine Goya har tre flagship stores; to i København og en i Aarhus. 

"