Menu
Modeugen styrkes:

Stor fusion samler CIFF og Revolver under samme paraply

2023 skydes i gang med en stor messenyhed. CIFF og Revolver forener kræfterne i et power move, der skal fastholde og udvikle modemessernes relevans og Københavns position som Skandinaviens mode-hovedstad. Alt sammen til gavn for hele den skandinaviske modebranche.

Sofie Dolva, direktør i CIFF, og Christian Maibom, grundlægger af Revolver, slår nu kræfterne i de to organisationer sammen for at styrke Københavns modeuge. Foto: Frederikke Nørgård
Sofie Dolva, direktør i CIFF, og Christian Maibom, grundlægger af Revolver, slår nu kræfterne i de to organisationer sammen for at styrke Københavns modeuge. Foto: Frederikke Nørgård

05. januar 2023 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Den samlede modebranche har længe ønsket én samlet modeby og ordreplatform i København. Når Copenhagen Fashion Week løber af stablen i sommeren 2023, bliver ønsket indfriet, da CIFF og Revolver netop har annonceret, at man samler kræfterne i en ny organisation og skaber et setup, der skal styrke messelandskabet og cementere Københavns position som the Fashion Capital of Scandinavia.

Det nye setup bliver en realitet efter lange og grundige drøftelser, og bliver til glæde og gavn for de mange tusinde besøgende indkøbere og pressefolk, og dermed også en stor gevinst for den samlede skandinaviske modebranche, byen København og de mange hundrede brands, der udstiller og er en del af modeugens fællesskab.

Parterne bag fortæller, at de nu vil forene kræfterne og bruge dem på at skabe endnu større relevans, merværdi og udvikling. Den nye konstellation mellem CIFF og Revolver vil således være garant for at forny og udvikle den samlede messeoplevelse og drage fordel af det store momentum, København nyder godt af efter blandt andet en vellykket håndtering af coronapandemien og naturligvis den fortsat store internationale interesse for skandinavisk mode.

To unikke messekoncepter, men ’One Copenhagen’

Selvom parterne bag samler kræfterne, vil København fortsat have to særskilte messekoncepter med CIFF i Bella Center og Revolver i Øksnehallen. Begge messer vil dog blive overordnet koordineret, så diversiteten, det skandinaviske islæt og byen Københavns mange forskellige facetter og kvaliteter fastholdes i den totale oplevelse. Det skal sikre en opfattelse af ’One Copenhagen’.  

Christian Maibom, Founder & Creative Director, Revolver, glæder sig over den nye styrkede platform:

”Jeg er megastolt over den opnåede løsning. Det har krævet vilje, tid og hårdt arbejde fra alle parter at nå i mål. Ved netop at forene, hver af de to organisationers unikke kvaliteter, kan vi i fællesskab levere en fantastisk og fremtidssikret løsning, som jeg både personligt og sammen med resten af Revolver-teamet mere end glæder mig til fortsat at være en del af,” siger han.

Begge organisationer samles under én paraply med fysisk hovedkontor i forlængelse af de permanente CIFF Showrooms i Bella Center Copenhagen. Således følger hele Revolvers organisation med over i det nye set-up.

Til glæde for hele branchen

Nyheden om et styrket messelandskab i København vækker også glæde hos DM&T’s adm. direktør Thomas Klausen, der også er formand for Copenhagen Fashion Weeks bestyrelse.

”Det er en stor og glædelig nyhed, at vi nu får en endnu stærkere modeuge i København. I en tid, hvor det europæiske messelandskab er i opbrud, sender det et stærkt signal, at to dygtige messer med bevist succes nu samler kræfterne for at skabe en endnu stærkere messe- og modedestination i København. Det skal både Revolver og CIFF have stor ros for, og jeg er overbevist om, at det kommer hele den danske og skandinaviske modebranche til gode,” siger han.

Thomas Klausen betegner Copenhagen Fashion Week og Københavns modemesser som vigtige grundpiller for den succesfulde position, den danske modebranche har opbygget gennem de seneste 20 år, som kulminerede med en rekordomsætning på mere end 45 mia. kroner i 2021. Næsten 30 mia. stammer fra eksportmarkederne, og Thomas Klausen understreger, at kimen til en stor del af den eksport er lagt under modeugen i København.

Et ’power move’ som allerede kan mærkes til februar

Allerede til den nært forestående udgave af den københavnske modeuge i februar 2023, der således bliver den sidste i det hidtidige set-up, vil de mange besøgende indkøbere og udstillende brands kunne opleve et snert af fremtiden: Shuttle bus-service mellem de forskellige venues samt fælles buyer information og udveksling, er blot en flig af de tiltag, der allerede er på tegnebrættet.

Noget Director of CIFF, Sofie Dolva,ser frem til at forløse.

“Jeg går ydmygt og dybt begejstret til opgaven med at stå i spidsen for den nye, fælles organisation, der med to unikke ben står på skuldrene af nogle af de stærkeste, mest kompetente og erfarne messekræfter, Skandinavien har at byde på. Nu sætter vi alt ind på at skabe endnu mere udvikling og værdi for modeugens mange interessenter. Denne fusion bliver det største power move, den europæiske modemessebranche har oplevet i mange år,” afslutter hun.

"