Menu

Studio lancerer målrettet pasform baseret på 6.500 kvinders faktiske mål

Et nyt buksekoncept fra Sandgaard-ejede Studio vil med to pasforme målrettet to kvindelige figurtyper rammer op mod 70 % af alle kvinder.

Studio vurderer, at de kan ramme 70 % af alle kvinder med deres to nye pasforme.
Studio vurderer, at de kan ramme 70 % af alle kvinder med deres to nye pasforme.

03. maj 2018

Pasform er ikke nogen nem sag. Faktisk er det et af de parametre, der kan fastholde eller frastøde rigtig mange kunder. Hos Sandgaard A/S vil man gerne imødegå dette, og derfor er man gået videnskabeligt til værks forud for lanceringen af et nyt jeans- og buksekoncept i regi af brandet Studio. 

En analyse baseret på 6.500 kvinders faktuelle hofte- og taljemål peger ifølge selskabet på, at omkring 70 % af de europæiske kvinder vil være i stand til at finde et par Studio bukser, der sidder perfekt på netop hendes krop.

"Alle i branchen kan lave bukser - men ikke alle kan lave bukser til alle. Ofte bruger man en husmodel og tager udgangspunkt i netop hendes figurtype, når der herefter gradueres op og ned. Men efter vores mening er det ikke den rigtige fremgangsmåde. Vi vil ramme mængden, og vi får en bedre hitrate, fordi vi netop tager højde for, hvordan kvinde i den virkelige verden ser ud. Samtidig ændrer kvinders proportioner sig gennem tiden. I dag ser kvinder ikke ud, som kvinder gjorde for eksempelvis 20 år siden," siger adm. direktør Lars Sandgaard fra Sandgaard A/S i en pressemeddelelse.

For at ramme de mange forskellige kropsformer, lancerer Studio en række styles, som hver og en fås i to længder og til to figurtyper.  Den ene figurtype henvender sig til kvinden med smalle hofter, mens den anden er rettet mod de lidt bredere hofter.

Og noget tyder på, at denne tilgang giver pote.

"Vi lancerede det nye koncept med bukserne fra Studio med de to figurtyper Ashley og Carmen i oktober til omgående levering. Salget er gået forrygende, og vi har allerede måttet reproducere flere gange. Da vi producerer i Europa, er transporttiden kort, så det har ikke været noget problem. Jeg var spændt på, om teorien også holdt i praksis, men med den erfaring, vi nu har høstet, må jeg konkludere, at analysen er rigtig. Butikkerne genbestiller og er enormt tilfredse," siger Lars Sandgaard.

Han fortæller, at detailhandleren med Studios størrelsessystem opnår større gennemsalg, hurtigere omsætningshastighed og dermed færre prisnedsættelser.

Og butikkerne får ovenikøbet mere tilfredse kunder, beretter Lars Sandgaard:

"Kvinder, der går skuffede ud af et prøverum efter at have prøvet flere par bukser, der ikke passer, forlader butikken med en dårlig oplevelse. Med Studio undgår vi denne situation i op mod 70 procent af tilfældene. Kombinationen af et godt design og et gennemarbejdet størrelsessystem giver tilfredse kunder, og al erfaring viser, at kvinder vender loyalt tilbage til et jeans- og buksebrand, der bare sidder godt."

"