Menu

The New udvider porteføljen med tre brands

Børnetøjsvirksomheden The New fordobler porteføljen med købet af de tre brands Mikk-Line, Papfar og Move. Samtidig har The New fået ny investor ombord, der skal understøtte virksomhedens vækstambitioner.

Foto: Papfar
Foto: Papfar

21. november 2019

Efter længere tids søgen efter brands, der kunne komplementere børnetøjsvirksomheden The New, er købet af de tre brands Mikk-Line, Papfar og Move nu en realitet. Dermed fordobler The New porteføljen, der udover The New tæller de to brands Cost:bart og Pure Lime.

”Med Mikk-Line og herunder Papfar og Move ser vi en mulighed for at udvide vores målgruppe. Mikk-Line har godt fat i de allermindste og med deres lækre udvalg af især overtøj ser vi et vækstpotentiale,” skriver The New i en pressemeddelelse.

Den hidtidige ejer af Mikk-Line, Papfar og Move, Helle Ghodt, har dermed afhændet sidste del af sin virksomhed efter salget af strømpevirksomheden Melton tilbage i august. I den udsendte pressemeddelelse skriver The New, at man vil sikre en videreførelse af de tre brands og de udviklings- og bæredygtighedstiltag, der allerede er igangsat.

De tre brands flytter ind hos The New i Vejle 1. januar 2020, og medarbejderstaben vokser dermed til 25 ansatte, mens Chris Lützen Petersen kommer til at stå i spidsen som administrerende direktør.

Det er dog ikke kun The New’s portefølje, der er blevet udvidet. For at styrke kapitalgrundlaget i virksomheden har The New optaget en ny investor i ejerkredsen. Hebo Danmark Holding Aps, der er ejet af det tyske dyreartikelfirma Trixie, bliver således ny investor og bliver en vigtigt del af The New’s fortsatte vækst.

”Med denne stærke ejerkreds i ryggen er vi godt rustet til den vækst, der vil komme fra opkøbet, og skulle nye muligheder for vækst opstå, er ejerkredsen klar til at støtte op finansielt,” skriver The New afslutningsvist.

"