Menu

TIF TIFFY tager første skridt mod generationsskifte med ny investor

TIF TIFFY har hentet nye kræfter til virksomheden i form af en ny investor, der skal være med til at bringe brandet til nye højder i fremtiden. En fremtid, der blandt andet byder på flere investeringer i bæredygtighed og branding.

15. august 2019

Det danske livsstilsbrand TIF TIFFY har netop fået ny investor ind i ejerkredsen i form af CBH Holding. Nyheden om den nye investor kommer i forbindelse med offentliggørelsen om, at TIF TIFFY har påbegyndt et generationsskifte i virksomheden, der blev stiftet af Kirsten Frandsen i 2007.

”Vi har valgt at bringe en ny investor ombord for at være rustet til fremtiden. Man kan sige, at vi får lidt bredere skuldre med tilføjelsen af CBH Holding særligt nu, hvor vi bevæger os ind på nye markeder som fx Spanien, som kræver ekstra kapital. Derudover bliver CBH Holding et supplement til Simon Frandsen,” siger Ole Kousgaard, medstifter af TIF TIFFY og referer til det nyligt påbegyndte generationsskifte i TIF TIFFY.

Efter generationsskiftet bliver det Simon Frandsen, nuværende Key Account & Marketing Manager, der skal gøre TIF TIFFYs visioner og ambitioner til virkelighed.

”Visionen er først og fremmest at både bibeholde og forstærke vores DNA, som vi er stolte af nemlig dansk design, hvor 90% af vores kollektioner produceres inden for EU, samt et stort fokus på bæredygtighed. Hos TIF TIFFY har vi ikke tidligere haft fokus på at skabe selve ”TIF TIFFY-navnet”, så ambitionen er helt sikkert at skabe en større genkendelighed omkring TIF TIFFY: hvem er vi, hvad laver vi og ikke mindst, hvordan skaber TIF TIFFY værdi for kunden? Det vil bidrage til, at vi får det fulde potentiale ud af de markeder, hvor vi er tilstede,” fortæller Simon Frandsen og tilføjer, at missionen fortsat er at skabe kollektioner, der afspejler TIF TIFFYs nuværende DNA.

Ny investor er partner fremfor ”pengetank”

”Vi har bevidst opsøgt CBH Holding qua deres erfaring fra investeringer i mærker som fx Pilgrim. Det var altså vigtigt for os, at vi fandt en partner, der allerede har omfattende erfaring fra detailhandlen, og dermed ikke fungerer som en ”pengetank”. Derudover er kemien mellem os og CBH Holding rigtig god, hvilket altid er vigtig,” siger Ole Kousgaard og løfter sløret for, hvad det nye partnerskab betyder for virksomhedens fremtidige tiltag:

”TIF TIFFYs næste skridt indebærer blandt andet at gøre store dele af kommende kollektioner bæredygtige, noget vi allerede er lykkedes med på vores accessories-kollektion. Alle bæredygtige initiativer koster ressourcer, og det er selvfølgelig noget, vi er villige til at investere yderligere i. Derudover har vi også fået ressourcerne til at fokusere flere kræfter på markedsføring, så vi kan skabe ekstra synlighed for brandet TIF TIFFY og forhåbentlig øge kendskabsgraden. Indtil nu har vi faktisk ikke brugt penge på markedsføring, men det bliver der ændret på nu, og kunderne ude i butikkerne kan dermed også forvente mere marketingrelateret materiale fra TIF TIFFY.”

Partnerskabet med CBH Holding betyder, at TIF TIFFY allerede har kunne hente flere kræfter til virksomheden senest en ny sælger, der er ansvarlig for Jylland og Fyn. Derudover har TIF TIFFY styrket deres tilstedeværelse på messer som CIFF i København og rundt i Europa.

"