Menu

TOPMØDE 2018: Det kan du forvente

Hele din virksomheds værdikæde får et serviceeftersyn, og du kan forvente en række inspirerende input til at styrke din forretning, så den er rustet til de udfordringer, branchen står over for i de kommende fem år. Læs her, hvilke emner, der bliver bragt i spil, og hvordan det kan styrke din værdikæde.

Terminalerne i Københavns Nordhavn danner rammen om Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2018. Foto: Terminalerne
Terminalerne i Københavns Nordhavn danner rammen om Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2018. Foto: Terminalerne

25. september 2018

Dansk Mode & Textil arrangerer TOPMØDE 2018 for at styrke branchen med inspiration og viden. Derfor sætter vi den 10. oktober fokus på nogle af de vigtigste forhold, der påvirker branchen netop nu og i de kommende fem år.

Danmarks førende ekspert i eksponentiel udvikling Laila Pawlak, CEO i SingularityU Nordic, sætter fokus på den hastige teknologiske udvikling, og hvordan det spiller sammen med de menneskelige ressourcer i og forretningsudviklingen virksomheden. Laila sætter scenen for dagen og zoomer ind på de udfordringer og muligheder, mode- og tekstilbranchen står over for i de kommende år.

Danmarks Statsminister, Lars Løkke Rasmussen, indtager herefter scenen og sætter livsstilsbranchen ind i en politisk og samfundsmæssig kontekst.

Teknologi styrker brand-fortælling og giver nye produktionsmuligheder

Samfundet ændrer sig frygtelig hurtigt i disse år, og der er ingen tvivl om, at teknologien spiller en stor rolle i den måde verden udvikler sig på. Derfor skal branchens virksomheder også være bevidste om, hvordan de kan udnytte ny teknologi til at skabe konkurrencefordele. Marcus Olsson er verdensførende, når det handler om Virtual og Augmented Reality, og han åbner deltagernes øjne og fortæller, hvordan mode- og tekstilbranchen kan skabe mere vedkommende brand-fortællinger ved at benytte AR og VR.

Teknologien påvirker også måden, vi producerer på i fremtiden. Mette Terkildsen og Poul-Erik Jørgensen fra VIA Design giver dig konkret viden om, hvordan din virksomhed kan styrke design- og produktionsfasen ved hjælp af teknologier som 3D-produktudvikling, smart sizing og robotteknologi.

Forstå forbrugernes hjerne og lær af global gigant

Teknologi spiller også en rolle for Thomas Ramsøy, der kombinerer teknologi og neurovidenskab til at forudsige forbrugeradfærd. Thomas er en af verdens førende inden for anvendt neurovidenskab, og han bruger sin omfattende viden om hjernen og menneskelige reaktionsmønstre til præcist at kortlægge, hvordan forbrugerne vil reagere. Thomas Ramsøy giver en guide til do’s and don’ts inden for applied neuroscience, og hvordan du udnytter det til at træffe bedre beslutninger i virksomhedens omgang med forbrugerne. Og hvem drømmer ikke om at få indblik i forbrugernes hjerner?

Et firma, der har bevist, at de forstår forbrugernes tankegang er kinesiske JD.com. En sværvægter i kinesisk retail, der nu satser på mode- og livsstilsprodukter, ligesom de kaster sig ind i et europæisk eventyr, som kan betyde en voldsom omvæltning af europæisk e-handel. JD.coms drivkraft i modesatsningen hedder Alice McInerney, og hun vil på TOPMØDE 2018 give et unikt indblik i, hvordan den højteknologiske og stærkt logistikdrevne virksomhed tænker og handler. Glæd dig til et unikt indblik i en af verdens mest innovative virksomheder.

Den fysiske butik er langtfra død

Der er igennem de seneste ti år sket store ændringer i måden, der sælges tøj på. E-handlen har overtaget en stor del af salget, og med jævne mellem stilles der spørgsmålstegn ved de fysiske butikkers berettigelse. Men det er en fejl, mener en af verdens førende retail-eksperter Howard Saunders. I sit indlæg tager han dig med på en visuel rejse og forklarer, hvorfor der faktisk er mere behov for stærke retail-oplevelser end nogensinde før. Glæd dig til en særdeles underholdende præsentation af nogle af de mest interessante retail-løsninger og få inspiration til at aktivere dit eget brand i fysiske butikker.  

Succesfuld ledelse i en dynamisk branche

En af de folk, der konkurrerer med de fysiske butikker om forbrugernes gunst, er Hermann Haraldsson. Som CEO i Nordens største e-handelsportal for mode, Boozt, har han været på noget af en rejse, siden han tiltrådte i 2010. Boozt er blevet børsnoteret og har udviklet sig med stormskridt. I sit indlæg fortæller Hermann om sin personlige rejse, og han bruger særligt tid på at dvæle ved, hvordan udviklingen stiller krav til ham som leder, og hvordan han imødekommer det, også i de perioder hvor det går ekstra stærkt.

Ledelse er et af de centrale temaer på TOPMØDE 2018. Derfor er vi også glade for, at Mette Vinther Larsen og Kristian Højmark-Breiner fra Aalborg Universitet er på listen over talere. Mette og Kristian har gennem en årrække fulgt to grupper af mode- og tekstilvirksomheder med henblik på at kortlægge, hvad der skaber en succesfuld virksomhed i branchen, og hvilke krav det stiller til lederne. Den omfattende research har udmøntet sig i borgen ”Ambitioner”, som deltagerne får med hjem fra topmødet. Glæd dig til et indlæg og en bog, der på dynamisk og indsigtsfuld vis sætter ledelse og udvikling i branchen under lup og giver dig stof til eftertanke.

Stof til eftertanke får du også i dagens sidste indslag. Et af nyere tids mest omtalte radioprogrammer ”den Korte Radioavis” gæster for en dag mode- og tekstilbranchen. Seniorkorrespondent Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm har efter sigende planlagt at give branchen en ordentlig svirper, så du kan god begynde at træne lattermusklerne, så de er klar, når hun og programmets redaktør Rasmus Bruun lukker TOPMØDE 2018 med manér.

 

Hvis du ikke vil snyde dig selv for denne perlerække af inspirerende talere og muligheden for at pleje dit netværk internt i branchen, skal du blot tilmelde dig via dette link.

TOPMØDE 2018

Mere end 300 af branchens beslutningstagere deltager, når Dansk Mode & Textil inviterer til branchedag.

Det sker på Terminalerne i Københavns Nordhavn den 10. oktober. 

Læs mere om TOPMØDE her.

"