Menu

Vær med til lanceringen af nyt White Paper om design som redskab til bæredygtighed

Design spiller en nøglerolle, hvis modebranchen skal skabe en bæredygtig fremtid. Tirsdag lancerer Creative Denmark med bidrag fra bl.a. DM&T et nyt white paper om emnet og indbyder tunge brancheprofiler til at diskutere, hvordan vi i fællesskab udnytter mulighederne og skaber en mere ansvarlig fremtid. Du kan være med.

07. august 2021

Creative Denmark spiller en nøglerolle i at fortælle udlandet historien om Danmark som en kreativ nation, og på tirsdag betyder det, at de som optakt til Copenhagen Fashion Week udgiver et White Paper om, hvordan design kan spille en markant rolle i modebranchens bæredygtige omstilling. DM&T har været med i tilblivelsen af dette white paper sammen med Lifestyle & Design Cluster og WEAR.

Du kan deltage i lanceringen og opleve de efterfølgende keynote-taler og en paneldiskussion online. Keynote-talerne tæller Creative Denmarks adm. direktør Majken Kalhave, Copenhagen Fashion Weeks adm. direktør Cecilie Thorsmark og direktør for markeder i Dansk Erhverv, Betina Hagerup.

Den efterfølgende paneldebat mellem lektor og studieretningsansvarlig for Design for Planet på Designskolen Kolding Ulla Ræbild, Gannis grundlægger og medejer Nicolaj Reffstrup og Thimo Schwenzfeier, Show Director for den tyske bæredygtighedsmodemesse NEONYT under kyndig ledelse af Euromans chefredaktør Kristoffer Dahy Ernst.

Alle fokuserer de på, hvordan vi kan bruge design som et redskab til bæredygtighed og hvordan vi som branche kan bevæge os fremad og skabe en mere ansvarlig fremtid for modebranchen.

Læs mere og tilmeld dig her. 
"