Menu

Pilgrim i Skanderborg søger Marketing Manager

Jobdetaljer
Ansøgningsfrist Snarest muligt Adresse Skanderborg
Tiltrædelse Snarest muligt Send ansøgning til Se link i annoncen
- dygtig, dedikeret og engageret leder til vores marketingafdeling

 

Med næsten 40 års erfaring inden for håndlavede smykker, og med solide rødder i Skanderborg, har Pilgrim slået sig fast som et stærkt smykkebrand i både ind- og udland. Pilgrim er en dansk, familieejet virksomhed, som på verdensplan har ca. 200 engagerede og positive medarbejdere, der alle sætter en dyd i at skabe succes for virksomheden. Pilgrim er en dynamisk virksomhed, hvor hjertevarme og respekt for medmennesker er dyder, der prioriteres højt. Du kan læse mere på www.pilgrim.dk. Som led i Pilgrims vækstrejse søger vi en Marketing Manager, der kan stå i spidsen for marketingsafdelingen.

Stillingen

Som Marketing Manager i Pilgrim bliver du det overordnede led i aktiveringen af Pilgrims nye produktlanceringer, branding kampagner og taktiske kampagner til både wholesale og retail kunder. Det betyder bl.a. hands-on operationel eksekvering, hvor det overordnede formål naturligvis er at sikre top professionelt marketing- og salgsmateriale, således at Pilgrim aktiveres, brandes og sælges på bedste vis.

Du kommer desuden til at planlægge, lede og eksekvere globale marketingaktiviteter i forbindelse med fire årlige kollektionslanceringer og dermed have det overordnede ansvar for at omsætte Pilgrims visioner til virkelighed. Samtidigt bliver du ansvarlig for at udvikle relevant marketings- og salgsmateriale og værktøjer til retail-kunder – online såvel som offline – for at skabe trafik til vores salgskanaler. Du vil også supportere og bidrage til internationale og eksterne events og messeaktiviteter.

Jobbet vil specifikt omfatte

  • Udvikling og eksekvering af den sæsonmæssige kampagneplan for nye produktlanceringer og brandkampagner, således at al marketingsmateriale er klar igennem hele lanceringsperioden
  • Optimering af det kommercielle potentiale og sikre at omnichannel kunderejsen er optimal på tværs af kanaler
  • Accelerering af digitaliseringen af alle marketingaktiviteter
  • Udvikling og styring af årsplaner og den sæsonmæssige contentplan sammen med de individuelle teams i afdelingen
  • Planlægning, bestilling og eksekvering af brandaktivering (content, foto, video, POS, katalog, mm.)
  • Planlægning, udvikling og eksekvering af brand- og taktiske kampagner for at understøtte den samlede forretning og øge salgs-leads
  • Måling, rapportering og evaluering af kampagner på tværs af kanaler i forhold til målsætning
  • Sikring af et stærkt samarbejde med den digitale afdeling, salg, design og indkøb samt vedligeholde og opbygge gode relationer til ekssterende og nye partnere
  • Budgetansvar

Som Marketing Manager vil du arbejde under et framework udstukket af vores Brand Director. Du bliver ansvarlig for marketingsafdelingen, hvor du skal lede og udvikle teamet og uddelegere opgaver til de individuelle teams i afdelingen som består af et grafisk-, kommunikations/PR/SoMe- og contentteam.

Desuden bliver du en del af GTM-gruppen, der består af vores Sales Manager, Retail Manager, Head of Digital og CEO. Du kommer endvidere til at rapportere direkte til vores CEO.

Din profil

Den ideelle kandidat til stillingen er en yderst struktureret og erfaren Marketing Manager, der har dokumenteret erfaring og kvalifikationer med brand aktivering. Du har en uddannelse fra en Business School eller lignende og mindst 5 års relevant erfaring. Du er dygtig til marketing og forstår alt inden for feltet, hvilket gør dig dygtig til at koordinere og eksekvere projekter med mange stakeholders og et højt kompleksitetsniveau.

For at kunne lykkes i denne stilling, er det en klar fordel at have international branderfaring, da det er en stilling med globale aspekter. Du trives i og ved hvordan man arbejder på både et operationelt, taktisk og strategisk niveau, og du bliver grundlæggende motiveret af at nå mål og afslutte projekter. Du har endvidere et digitalt mindset og ved, hvordan man anvender digitale værktøjer til at aktivere stærke brands.

Du arbejder fortroligt med både B2B- og B2C-dicipliner, og det er en fordel, hvis du har erfaring fra mode-, livsstils- eller designbranchen. Du har naturligt interesse for mode og bliver motiveret af at arbejde for et autentisk dansk brand med et internationalt virkefelt.

Som person er du energisk, entusiastisk, team-orienteret og passioneret – og du ønsker at gøre en forskel og sætte et aftryk. Du er drevet af at levere løsninger og resultater af høj kvalitet og har generelt en tro på, at du vil lykkes med det, du sætter dig for.

Da du skal kommunikere på en international scene, er flydende engelsk og dansk (skriftligt og mundtligt) nødvendigt, og du skal have solidt kendskab til Microsoft Office.

Vi tilbyder

  • Et spændende og meget afvekslende job i en dynamisk vækstvirksomhed
  • Et attraktivt lederjob i virksomhed med en imødekommende kultur, præget af positivitet og en uformel tone
  • Mulighed for at spille en central rolle på Pilgrims internationale vækstrejse
  • Gode og dedikerede kolleger i et miljø, der er entreprenant og båret af sunde værdier
  • Løn og ansættelsesvilkår på konkurrencedygtigt niveau

ANSØGNING

UnikRecruitment bistår Pilgrim ved denne rekrutteringsopgave. Pilgrim vil ikke blive bekendt med den enkelte kandidats identitet uden forudgående aftale. For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Michael Kjærgaard, UnikRecruitment på 2222 4000 eller mk@unikrecruitment.dk. Ansøgningsfrist er hurtigst muligt.

SØG STILLINGEN HER

Download

Vilkår for brug

Denne kontrakt er forbeholdt foreningens medlemmer og må ikke videredistribueres i den nuværende form. Kontrakten udgør ikke juridisk rådgivning i sig selv, og foreningen påtager sig intet ansvar ved forkert udfyldelse eller forkert brug af kontrakten.

"