Menu

Program

Program for TOPMØDE 2018

Dagens program sætter fokus på de vigtigste emner for at sikre en værdikæde i balance.

8.30: Indregistrering og morgenmad

- FORMIDDAG -

 

9:30: 10 år efter finanskrisen, velkomst v/ Thomas Klausen, adm. direktør, Dansk Mode & Textil

Finanskrisen ligger efterhånden ti år bag os. Den rystede branchen, men blev også en tiltrængt øjenåbner, og DM&T gør i en ny analyse status på branchens udvikling i løbet af de seneste ti år.

 

9:45: Mennesket er nøglen til den teknologiske revolution

Speaker: Laila Pawlak, CEO SingularityU Nordic

 

Teknologien udvikler sig eksponentielt, og det har stor betydning for måden, vi driver vores virksomheder og samfund på. Ved at omfavne teknologien, vinder vi meget, men vi må ikke glemme det menneskelige aspekt. Laila Pawlak benytter al sin indsigt fra Singularity University til at sætte fremtiden i perspektiv med fokus på samspillet mellem forretning, teknologi og mennesker. Dermed sætter hun scenen for hele dagens program.

10:25: Indlæg fra Danmarks statsminister Lars Løkke Rasmussen
Speaker: Lars Løkke Rasmussen,   

 

10:40 An augmented reality

Speaker: Marcus Olsson, Co-founder SceneThere & SingularityU Nordic faculty

Teknologi må aldrig blive et mål i sig selv. Marcus Olsson bruger sin omfattende viden til at sætte fokus på, hvordan du ved at benytte Augmented og Virtual Reality får mulighed for at give historiefortællingen nyt liv og styrke dit brand. AR og VR giver nemlig modebranchen mulighed for at skabe engagerende brand-fortællinger og store konkurrencefordele i en hastigt voksende global konkurrence. 

 

- 11:10 PAUSE -


11:40 Forstå den menneskelige hjerne, og få afgørende konkurrencefordele
Speaker: Thomas Ramsøy, Ph.d. og CEO Neurons Inc. & SingularityU Nordic faculty.   

Thomas Ramsøy er en af verdens førende eksperter i neurovidenskab, og hvordan man omsætter det i et kommercielt perspektiv. Uanset om det er i en fysisk eller online butik, er det afgørende at forstå det retail space, kunderne navigerer i. Thomas Ramsøy kender de dybeste hemmeligheder om, hvordan man iscenesætter produkterne, og forstår butikkens emotionelle og kognitive velbefindende. Thomas Ramsøy giver en guide til do’s and don’ts inden for applied neuroscience, og hvordan du udnytter det i dit brands kommunikation..         

 

12:10 Rejsen med Boozt

Speaker: Hermann Haraldsson, CEO Boozt AB.

Hermann Haraldsson, CEO i Boozt AB, fortæller om virksomhedens rejse, og hvad han har lært undervejs. Glæd dig til at høre, hvordan Boozt har opnået en position som en af Nordens førende webshops for mode, og hvordan man som virksomhedsleder skal agere i en fremtid, hvor tingene går lidt hurtigt – både når virksomheden skal vokse og fastholde en position

 

-  12:30 FROKOST 

 

- EFTERMIDDAG -

 

 

13:30 Skab værdi ved at differentiere din produktudvikling og produktion              

Speaker: Forsker og Ph.d. Mette Terkildsen og chefkonsulent Poul-Erik Jørgensen, VIA Design  

 

Produkt – proces – kunde: Kan vi gøre det bedre? Nye digitale teknologier kan hjælpe os til at skabe variation og vækst, men for mange SMV’er kan det være en udfordring at gribe mulighederne. VIA’s eksperter giver et indblik i hvordan de nye produktionsteknologier i fremtiden kan komme til at forandre den måde vi udvikler, producerer og kommunikerer vores produkter på. Eksperterne sætter blandt andet fokus på, hvordan body scanning, smart sizing og robotteknologi kan hjælpe din virksomhed til at styrke forretningen.

 

13:50 Robusthed – stress i et ledelsesperspektiv  

Speaker: Ida Pernille Andersen, Danica Pension

 

14:00 JD.com – the fashion revolution of tomorrow

Speaker: Alice McInerney, business development and fashion specialist, JD.com

 

Fortune 500 virksomheden og Kinas største retailer, JD.com giver os deres perspektiv op mode, og hvordan de selv arbejder med den. Gennem partnerskaber og omfattende innovationer skaber JD.com en platform til modebrands fra hele verden.

 

14:20 Ambitioner er nøglen til succes  

Speaker: Mette Vinther Larsen, lektor og forskningsleder & Kristian Højmark-Breiner, Senior Strategic Manager og Ph.d.-studerende på Aalborg Universitet. Sammen har de konsulentfirmaet KeyMoments.

 

I dette indlæg stiller Mette og Kristian skarpt på ledelse. De har fulgt og interviewet en række ledere i mode- og tekstilbranchen over en årrække. Det er forfattet i bogen ”Ambitioner”, hvor tempofyldte kapitler sikrer en ærlig og direkte tilgang til at stoppe op og tænke sig om. Alle deltagere får bogen ”Ambitioner” med hjem.

 

- 14:30 PAUSE -

15:00  Next Level Award uddeling   

Modebranchens vækstag får en hjælpende hånd til at flytte virksomheden til næste niveau. Prisen uddeles årligt til en designer eller et brand, som har formået at bevise sit værd i international sammenhæng, men som mangler hjælp til at komme et skridt videre i udviklingen.

 

15:10 CSR – du kan ikke krybe i flyverskjul

Speaker: CSR-chef Pia Odgaard & Teknik- og miljøchef Jette Lindgaard, DM&T

 

Bæredygtighed og ansvarlig virksomhedsadfærd er alt andet end en døgnflue. Kravene om transparens og ansvarlighed vokser, og hvis du ikke handler i henhold til det, er din virksomheds eksistens på spil. Vi udlægger behovet for en bæredygtig omstilling og præsenterer DM&T’s værktøj til at nå målet. 

 

15:20 The future of fashion retail

Speaker: Howard Saunders, retail futurist

 

Den tidligere kreative chef i verdens førende retail- og branding-konsulenthus Fitch Howard Saunders, har igennem det seneste årti brugt sine evner til at hjælpe sine kunder med at navigere i fremtiden. Som taler og retail futurist er Howard garant for livlige, bramfrie visuelle rejser, der forudsiger den hastigt udviklende retail-verden og implikationer, det medfører. I dette indlæg sætter han fashion retail under lup og belyser, hvad det betyder for modevirksomhederne både online og offline.  

 

16:05: Den korte radioavis tager modebranchen under kærlig behandling

 

16:35 Tak for i dag og efterfølgende networking

 

OBS: Dansk Mode & Textil forbeholder sig retten til at ændre programmet frem til afvikling den 10. oktober 2018.


"