Menu

Få værktøjer og viden til at navigere i en verden i forandring

Program

Program for TOPMØDE 2019

Dagens program sætter fokus på en verden i forandring. Du får afgørende viden og værdifulde værktøjer til at styrke dit lederskab, når forandringer flytter ind i din virksomheds hverdag. 

08:30 Registrering og morgenmad  

09:30 Velkomst ved Thomas Klausen, adm. direktør, Dansk Mode & Textil

09:40 The State of Fashion and how it evolved

Taler: Achim Berg, Senior Partner & Global Leader of Apparel, Fashion And Luxury Group, McKinsey & Company, co-editor of State of Fashion

Igennem de seneste 15 år har Achim Berg rådgivet adskillige brands, retailere, wholesale-virksomheder og producenter på globalt plan. Gennem sit omfattende arbejde i og med branchen har Achim opnået stor indsigt i mode-, fodtøjs- og accessories-markederne verden over.

Han er en del af redaktionen på den årlige State of Fashion-rapport, McKinsey udgiver i samarbejde med Business of Fashion. Rapporten sætter fokus på de forhold, der udfordrer branchen netop nu og den er baseret på research og interviews med den globale modebranches topledere.

Med afsæt i al den viden, giver Achim et unikt indblik i branchens overordnede tilstand og klæder deltagerne på til at navigere i morgendagens udfordringer.  

Indlægget er på engelsk

10:15 Jytte fra Marketing  

Taler: Morten Münster, Skandinaviens førende ekspert i adfærdsdesign, bestsellerforfatter og foredragsholder

Mennesker i den virkelige verden opfører sig sjældent som de mennesker, vi bygger vores strategier til. De gør ikke, som vi har planlagt, de skal gøre. Faktisk modarbejder vi menneskets biologi og psykologi, når vi insisterer på, at gode argumenter, brændende platforme, klassisk change management, pjecer, kampagner og fællesmøder er vejen frem.

Dette foredrag fokuserer på at omsætte 50 års forskning i menneskelig adfærd til at svare på spørgsmålet: Hvordan ændrer vi andre menneskers adfærd, så vi kan skabe forandringer? Uanset om det handler om salg, ledelse, compliance eller noget helt fjerde.

Glæd dig. Det bliver underholdende, dynamisk og tankevækkende.

10:55 Pause og networking

11:25 Den bæredygtige moderevolution er i gang

Fireside chat mellem Eva Kruse, CEO and President, Global Fashion Agenda, og Mette Walsted Vestergaard om den bæredygtige omstilling af modebranchen.

11:45 PANELDEBAT: Når bæredygtighed bliver virkelighed 

Paneldeltagere: Charlotte Eskildsen; Creative director & Owner of Designers Remix, Thomas Hertz; Co-owner of Stine Goya, Jan Magdal Poulsen; Global Marketing Director, egetæpper A/S

En samtale om hvorfor mode- og tekstilbranchen skal skifte gear i den bæredygtige omstilling og hvordan virksomhederne griber den omstilling an. Modereret af Mette Walsted Vestergaard.

12:05 Bringing the Iconinc Brand Back – strategi og forandringsledelse i en global modevirksomhed

Taler: Anders Kristiansen, Group CEO Esprit

I juni 2018 startede Anders Kristiansen som administrerende direktør for Esprit - verdens første livsstilsmærke. Anders Kristiansen har igangsat en ambitiøs plan om at genopbygge virksomhedens forretning og omstrukturere dens omkostningsbase for dermed at genetablere Esprit som en toneangivende organisation. For at kunne vende tilbage til bæredygtig vækst og indtjening er ændringer nødvendige. Dette inkluderer at bringe Esprit tilbage til sin ikoniske status, sætte kunden i centrum og udvikle et stærkt produkttilbud. Anders Kristiansen og Esprit har allerede søsat et nyt butikskoncept, en ”best-in-class” wholesale-model samt kampagner, der tager et standpunkt i vigtige problemstillinger. Kort sagt, danske Anders Kristiansen er i færd med markante ændringer

12:35 Frokost og networking

13:35 Sådan formår ONLY at åbne en butik hver anden dag – en førstehåndberetning fra retail-Europas frontlinje

Taler: Finn Poulsen, CEO & Partner, Bestseller Retail Europe

Finn Poulsen har i årevis beskæftiget sig med retail og mode. Han star i spidsen for Bestsellers europæiske retail-setup, ligesom han også er øverste chef for ONLY-brandet. Finn ved om nogen, hvad det handler om, når man skal afsætte sine varer, uanset om det sker fysisk eller online – han har immervæk sin gang op 30 forskellige markeder. Forvent en barsk og hudløst ærlig beretning fra retail-Europas frontlinje, når Finn fortæller, hvad det kræver, hvis man skal åbne en ny butik hver dag.

14:05 PANELDEBAT: Hvor og hvordan skal vi sælge vores varer i fremtiden - En diskussion om forretningsmodeller, strategi og forbrugere.

Paneldeltagere: Peter Jørgensen; CCO/CMO i Boozt.com, Kuno Kildetoft; CEO i Ball Group & Morten Linnet; CEO i By Malene Birger

Tre forskellige virksomheder med vidt forskellige strategier, diskuterer egne butikker, onlinehandel, nye forretningsmodeller og en række andre forhold., der har effekt på den måde, hvorpå vi afsætter vores varer i fremtiden.

14:25 Pause og networking

14:55 Next Level Award

Dansk Mode & Textil hædrer et brand, som er klar til at tage sin udvikling til næste niveau. Next Level Award er den eneste pris i det danske modelandskab, der hylder vækstlaget, og vinderen modtager en præmiepakke, der er skræddersyet til at tage virksomheden til næste niveau.

Next Level Award uddeles i samarbejde med Boozt, SPY System, CIFF og Bech-Bruun.

15:10 Transformation in a volatile world

Taler: Kyle Nel, CEO & founder of Uncommon Partners, author, Singularity University faculty

Kyle Nel star bag en af de mest radikale forandringsprocesser i nyere amerikansk business-historie. Som Executive Director for Lowe’s Innovation Labs, stod Kyle i spidsen for gennemgribende forandringer af hele måden, byggemarkedskæden Lowe’s driver deres forretning på.

Kyle tager dig med på en innovationsrejse uden sidestykke – en rejse der inkluderer science fiction, tegneserier, virtual reality og neurovidenskab, for blot at nævne et lille udpluk.

På TOPMØDE 2019 giver Kyle et indlæg om, hvordan du leder og tager ejerskab over forandringsprocesser med fokus på innovation og menneskelig adfærd.

Indlægget er på engelsk

16:05 Tak for i dag

16:10 – 16:30 Networking

"