Menu

Hvordan opfatter tyske beslutningstagere dansk mode og Danmark som samarbejdspartner?

Dansk design og mode er kendt vidt og bredt, men hvordan opfatter vores nærmeste sydlige naboer danske brands i 2021? Det er fokusområdet denne dag.

Eventdetaljer
Dato Torsdag d. 9. december 2021 Sted Birk Centerpark 38, 7400 Herning - eller online
Tid 14-15.30 Tilmelding til Nederst på siden

Kom med til et informativt og inspirerende arrangement, hvor vi præsenterer og diskuterer den seneste viden om, hvordan tyske beslutningstagere fra modebranchen ser på Danmark som en modenation.

Creative Denmark har foretaget en imageundersøgelse på det tyske marked, og de vil dele værdifuld viden og praktiske råd om, hvordan man får adgang til og opererer på det tyske marked med det overordnede mål at øge salget for danske virksomheder.

Tyskland er det største eksportmarked for den danske modebranche. Men selvom potentialet utvivlsomt er enormt, kan det ofte være udfordrende at komme ind på og operere på det tyske marked. Her kan specifik markedsviden og indsigt, direkte fra potentielle samarbejdspartnere være en værdifuld konkurrencefordel for danske virksomheder.

Derfor har vi samlet et spændende program, der fremhæver de mest slående resultater fra det nye tyske studie med dybere indsigt i digitalisering og bæredygtighed. En række talere vil bidrage med hands-on, markedsspecifik eksportrådgivning til din virksomhed og muliggøre en frugtbar diskussion om bedste praksis i Tyskland.

Deltag i mødet og få indsigt og viden om:

- Tyskernes kendskab til danske brands og Danmark som modenation

- Unikke salgsargumenter for danske virksomheder i Tyskland

- Betydningen af den danske brandværdi og regionale forskelle

- Praktisk rådgivning og erfaringer med at drive forretning i Tyskland

Program

Velkommen til lancering af Danmark som Fashion Nation

2021-rapporten
V. Majken Kalhave, Executive Director, Creative Denmark

Danmark som fashion-nation i Tyskland
V. Jesper Lykke Nielsen, Director FMGG and Retail, Epinion. Præsentation af rapportens essens og betydning for danske virksomheder

Slip det tyske eksportpontentiale løs
Michael Hillmose, International Chef hos Dansk Mode & Textil belyser, hvordan potentialet frigives

Case: Indtog på det tyske retailmarked
Vi ser ind i en case

Final remarks
Thomas Klausen, CEO hos Dansk Mode & Textil, giver sine afsluttende kommentarer.

Vi samler op og siger på gensyn

Ovenstående program er en del af et heldagsarrangement, du kan læse mere om på Lifestyle & Design Clusters hjemmeside.

"