Menu

Boozt og CFW inviterer alle til modeuge

Det er ikke kun presse, indkøbere og branchefolk, der skal have del i modeugen. Boozt og Copenhagen Fashion Week inviterer alle til stort anlagt modeshow mandag eftermiddag. Det sker for at sikre, at modeugen fastholder sin brede appel.

Forbrugerne kan blandt opleve tøj fra Stine Goyas AW18-kollektion, når Copenhagen Fashion Week og Boozt.com inviterer til modeshow.
Forbrugerne kan blandt opleve tøj fra Stine Goyas AW18-kollektion, når Copenhagen Fashion Week og Boozt.com inviterer til modeshow.

06. august 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Modeugen er over os. Normalt er størstedelen af modeugens begivenheder forbeholdt fagprofessionelle, men mandag eftermiddag inviteres alle modeinteresserede indenfor, når Boozt.com og Copenhagen Fashion Week inviterer alle interesserede til ”The CFW x BOOZT SHOW” i BLOX på Bryghuspladsen i København. Her viser modellerne styles fra alle de brands, der er en del af den officielle showkalender. Men modsat hvad man ellers kan se under modeugens shows, er det ikke varer fra SS19-kollektionerne, der vises frem. I stedet er det styles fra den sæson, der netop nu er landet i butikkerne.

 

Arrangørerne vil gerne bringe forbrugerne og modeugen tættere sammen, og det er derfor, de nu inviterer til et stort anlagt modeshow.

 

Forbrugerne bidrager til at løfte den danske modescene 

”Vi er meget stolte over at kunne åbne modeugen med et show, der tager modeelskere med indenfor. I Danmark har vi jo nogle meget modeinteresserede kvinder og mænd, som ikke blot er med til at sætte modetrends internationalt med deres stil, men som også er meget loyale over for de danske og skandinaviske brands. Disse forbrugere er med til at eksponere og løfte den danske modescene, for i sidste ende har mode jo kun en værdi, hvis der er nogen, der køber produkterne. Derfor synes vi, det er vigtigt, at modeugen også bringer brands og forbrugerne tættere sammen” siger Peter G. Jørgensen, medstifter og CMO hos Boozt. Mode-retaileren indgik i januar en partnerskabsaftale med Copenhagen Fashion Week. En aftale der løber i tre år, og som skal bidrage til at styrke Copenhagen Fashion Week, både når det handler om den professionelle og mere folkelige del.

 

Netop det at være en modeuge, der også rækker hånden ud til offentligheden har længe været en del af Copenhagen Fashion Weeks DNA, og det er vigtigt, fortæller Camilla Frank, CEO hos Copenhagen Fashion Week:

 

”På Copenhagen Fashion Week sætter vi en ære i at være den inddragende modeuge og således har vi gennem årene løbende udviklet og udvidet mulighederne for vores åbne program. Med dette show inviterer vi borgerne med til modeugen på første række – og helt ekstraordinært kobler vi nu den brancheorienterede del af modeugen endnu tættere til det åbne program ved at trække en lige linje til den officielle showkalender. Koblingen skaber en synergi i vores stadig tættere samarbejde med de danske og nordiske brands.”

 

De, der ikke har mulighed for at deltage, skal ikke fortvivle. Showet livestreames nemlig på Boozts Instagram-profil, ligesom det også kan ses på både Copenhagen Fashion Week og Boozts Facebook-sider.

 

Showet starter kl. 16 og to af Danmarks førende stylister Uffe Buchard og Melanie Buchhave har udvalgt deres favoritter blandt Autumn Winter 2018 styles fra både kendte og upcoming brands og sender blandt andre Ganni, Baum und Pferdgarten, Saks Potts, Han Kjøbenhavn, Stine Goya og Blanche ned af catwalken.  

"