Menu

Branchefolk investerer i online B2B-platform

Fashion-tech virksomheden Traede tiltrækker opmærksomhed og investeringer fra investeringsfond og bestyrelsesmedlemmer i Han Kjøbenhavn og Boozt.com.

Foto: Traede
Foto: Traede

09. januar 2018

Af Rikke Kynde, rk@dmogt.dk

Inden for et år har fashion-tech virksomheden Traede, et online B2B-salgssystem for mode- og livstilsbrands, tiltrukket interesse og investeringer fra flere folk i modebranchen.

I starten af 2017 lagde investeringsfonden PreSeed Ventures en investering på 3,5 millioner kroner. Senere på året sluttede Henrik Theilbjørn, som blandt andet er bestyrelsesformand og medejer af Boozt.com, sig til virksomheden som bestyrelsesformand, hvor han skal hjælpe med at professionalisere og skalere Traede. 

Nu har virksomheden fået et nyt bestyrelsesmedlem i form af Simon Stampe, der er stifter af interiør- og møbelbrandet Bloomingville og bestyrelsesformand i Han Kjøbenhavn. Sammen med de nuværende investorer og bestyrelsesformanden lægger de en ny investering på i alt 11,5 millioner kroner. 

Det sker på baggrund af, at selskabets omsætning de seneste 12 måneder blev øget med mere end 250%, og kundebasen er vokset med mere end 140%.

“Jeg tiltrådte tidligere på året som bestyrelsesformand og medejer i Traede, og det har været en fornøjelse at arbejde sammen med det meget ambitiøse team bag selskabet. Deres produkt er målrettet brands i mode- og livsstilsbranchen, og de har skabt et rigtig godt produkt med internationalt potentiale,” forklarer Henrik Theilbjørn som årsagen bag den nye investering i en pressemeddelelse.

Traede har fortsat fokus på at vokse i omsætning og antal kunder. Derudover vil de videreudvikle  B2B-platformen, for at kunne tilbyde avancerede forecasting business intelligence-funktioner baseret på machine learning.

"