Menu

CIFF får ny direktør

Modemessen CIFF har fundet den profil, der skal stå i spidsen for at udvikle CIFF. Der er tale om en særdeles branchevant profil, som har em ambition om at skabe de bedste rammer for handel og samarbejde.

11. september 2020

Modemessen CIFF har fundet sin nye direktør i form af Christina Neustrup, som tiltræder 1. oktober 2020.

Den nye direktør kommer med 15 års erfaring med brandudvikling, kommunikation og PR inden for mode- og livsstilsbranchen, bl.a. fra Stine Goya og By Malene Birger. Hun har senest drevet The Social Club med fokus på branding, marketing, PR og kreative samarbejder.

BC Hospitality Group har per 1. oktober 2020 ansat Christina Neustrup som direktør for CIFF
BC Hospitality Group har per 1. oktober 2020 ansat Christina Neustrup som direktør for CIFF

Christina Neustrup ser frem til de nye udfordringer.

”Jeg glæder mig til at opbygge et tidssvarende og relevant CIFF. Et format der kan inspirere og incitere - både fysisk og digitalt. Vi skal skabe den store oplevelse og de bedste rammer for handel og samarbejde. Som min mangeårige ven og mentor Malene Birger siger: ’Der er jo ikke meget sport i at skabe en masse smukke designs, hvis der ikke er nogen der køber.’ Det er det, CIFF altid har kunnet - vi tager vores kunders forretning alvorligt, og det gør vi hele året - ikke kun under de to modeuger. Det ser jeg frem til at bygge på og bidrage til, sammen med det stærke team hos CIFF.”

Christian Folden Lund, CCO, BC Hospitality Group, forklarer at, der har været store og nødvendige forandringer i virksomheden gennem det forgangne år:

“Der er behov for en ny og tydelig ledelse i spidsen for arbejdet med at udvikle CIFF, gennem det sidste af COVID-19 krisen, og sikre vækst på den anden side. Det er ikke en let opgave men jeg er overbevist om at Christina, sammen med CIFF-teamet, udgør det helt rigtige hold til, i tæt dialog med branchen, at udvikle de årlige messer og de faste showrooms i Bella Center Copenhagen. Vi skal sikre et stærkt CIFF, der sammen med de øvrige aktører i Copenhagen Fashion Week, skal fastholde og udvikle København og Danmarks position som international modedestination. Vi glæder os meget til samarbejdet.”

Og Christina Neustrup er fuldt ud klar over, at hun overtager tøjlerne på vanskeligt tidspunkt. Alligevel ser hun spændende perspektiver:

”Vi befinder os i udfordrende tider – mildt sagt. På trods af dette, får den danske modescene fortsat positiv opmærksomhed – b.la. genereret af Copenhagen Fashion Week teamet, Dansk Mode & Textil og Wear - og den skal vi selvfølgelig, som branche, drage nytte af, udforske og anvende bedst muligt,” siger hun.

BC Hospitality Group understreger, at alle forretningsområder i virksomheden har et stærkt fokus på bæredygtighed, og dermed ligger der en vigtig opgave i at integrere og implementere bæredygtighed i CIFF’s aktiviteter og initiativer.

Christina Neustrup kommer til at stå i spidsen for 10 medarbejdere, der driver de to årlige CIFF-messer i august og februar, samt de faste showrooms der er åben for forretning året rundt.

 
"