Menu

Corona betød digitalisering. Men branchen har stadig et stort uudnyttet potentiale

Samfundsnedlukninger i 2020 satte for alvor skub i digitaliseringen, men der er stadig plads til forbedringer. På TOPMØDE kan du få inspiration til at komme i gang eller komme endnu længere

21. september 2021

2020 blev et alternativt år på mange måder.

Symptomatisk for en branche, der altid har været omstillingsparat, lod de dog ikke alternativerne visne i et hjørne. Mange greb chancen for at gøre noget af det digitale, de længe havde haft lyst til, eller sågar planlagt, men ikke haft tiden til.

Af samme årsag så vi det forgangne år langt flere digitale tiltag fra branchens virksomheder, hvorfor det også er et emne, der kommer til at optage en del taletid på årets TOPMØDE.

Er din virksomhed endnu ikke kommet i gang med digitaliseringen, så kan det dermed give endnu bedre mening at deltage, men vi garanterer, at der også er inspiration i metermål til dem, der allerede er godt i gang.

Digital inspiration på årets TOPMØDE

Den 13. oktober løber årets TOPMØDE af stablen, hvor digitaliseringen også kommer i fokus.

Ifølge DM&T’s digitale rådgiver, Jakob Simmelkjær, der assisterer DM&T’s virksomheder i forskellige digitaliseringsprocesser, har branchen taget mange skridt ad den digitale sti det seneste år, men der er stadig et kæmpe udviklingspotentiale.

- Coronakrisen har uden tvivl påvirket branchens virksomheder til at tænke endnu mere digitalt, end der i forvejen var indikationer på, at branchen også havde i sinde. Når noget nært alle ens fysiske markeder lukker ned, så stiller det naturligvis store krav til en virksomheds digitale kompetencer, hvis man vil opretholde salget. Vi har allerede set virksomheder udrulle virtuelle showrooms, 3D-designs og helt re-designede webshops, og på årets TOPMØDE er jeg sikker på, at vi både skal se og høre om nye, digitale tiltag, der sikrer, at danske virksomheder og brands også i fremtiden er blandt de fremmeste på feltet, siger han.   

TOPMØDE 2021 kan du blandt andre møde:

Rasmus Kolbe, kreativ direktør hos WeAreCube og influencer, der måske er endnu bedre kendt som Lakserytteren. Han kommer med konkrete eksempler på, hvordan arbejdet med sociale medier og digitale tiltag kan flytte din virksomhed til nye højder.

Nicolaj Reffstrup, founder af GANNI, som i dag bruger sin tid og kompetencer på at udvikle den i forvejen højt digitaliserede virksomhed i en teknologisk og ansvarlig retning.

Trine Young er founder og adm. dir. af det ambitiøse tech-fashion start-up Rodinia Generation, som udvikler en state-of-the-art produktionsteknologi, der kan blive en af de globale industri-disruptors på rejsen mod en bæredygtig-og teknologidrevet modeindustri. Med planen om en global udrulning af automatiserede micro-factories, åbner virksomheden i denne måned dørene til prototypen på den micro-factory, der henover de næste mange år skal udrulles globalt, fra en adresse i København.

Pia Huusfelt, Global Business Leader Circular hos IKEA (Ingka Group), er ansvarlig for den svenske mastodonts omstilling fra lineært tænkende virksomhed til en cirkulært tænkende af slagsen. Det kræver store strategiske overvejelser og fokus på forretningsmodeller, innovation og nye teknologier i alle afskygninger.

Heidi Svane Pedersen er Head of Digital hos Lifestyle & Design Cluster, der er Danmarks nationale erhvervsklynge for branchen. Heidi er specialist i innovation, teknologier og nye måder at tænke cirkulære forretningsmodeller på. Hun berører blandt andet fremtiden indenfor detailhandel i San Francisco, Sydkorea og Amsterdam, teknologiske eksperimenter med blockchain, IOT og big data til fremtidige forretningsmodeller eller virtuelle teknologier og 3D i fremtidens digitale modeverden.

Selv om meget her har handlet om digitalisering, så ændrer det ikke på, at vi glæder os til at se dig - i helt fysisk form - til TOPMØDE 2021. 

"