Menu

Cost:bart har fået ny ejer

Børnetøjsvirksomheden The New udvider porteføljen med tween-brandet Cost:bart. Og det er langt fra sikkert, at The New er færdig med opkøbene, lyder det fra ejeren.

Cost:bart henvender sig primært til tweens.
Cost:bart henvender sig primært til tweens.

26. januar 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

The New har haft fart på, siden børnetøjsvirksomheden så dagens lys i 2016. Nu udvider man med endnu et brand i form af Cost:bart, der henvender sig større børn og tween-segmentet. Cost:bart har hidtil været på hænderne af stifterne Laila og Per Vangsgaard.

”Vi har gennem længere tid været på udkig efter brands, der kunne passe ind i vores virksomhed. Så da muligheden opstod for at kunne overtage Cost:bart, slog vi til. Cost:bart har fat i en spændende målgruppe, og med overtagelsen håber vi at kunne udvide brandets potentiale og styrke både Cost:bart og The New i det lange løb,” siger Chris Petersen, indehaver af The New og altså nu Cost:bart.

Han oplyser samtidig, at man ikke vil ændre navn eller DNA for Cost:bart-brandet.

The New udvidede sidste år med opkøbet af sportstwear-brandet Pure Lime, og folkene bag er meget opmærksomme på, hvordan de kan udvide og udvikle forretningen.

”Hos The New er vi klar over, at hvis vi skal sikre en fortsat vækst som den, vi indtil nu har oplevet, er vi nødt til at udvide vores sortiment. Vi har en fleksibel og nyskabende tilgang til forretningsdrift og ser muligheder i synergien mellem The New og Cost:bart. Vi har en tro på, at vi kan tilføre branchen noget nyt og fremsigtet, og Cost:bart er måske ikke det sidste mærke vi opkøber,” lyder det fra Chris Petersen.

Cost:bart fik efter flere år med vækst økonomiske problemer i regnskabsåret 2018, hvor man måtte indkassere et minus på 3,4 mio. kr., hvilket også resulterede i en negativ egenkapital. I den forbindelse måtte selskabet indgå en aftale med banken for at sikre den fortsatte drift af selskabet. 

"