Menu

International chef i DM&T bliver præsident i Ginetex

Ved den årlige generalforsamling i Porto i fredags blev det enstemmigt vedtaget, at Dansk Mode & Textils internationale chef, Michael Hillmose, bliver den nye præsident i Ginetex.

International chef i DM&T, Michael Hillmose, er netop blevet udnævnt som ny præsident i Ginetex.
International chef i DM&T, Michael Hillmose, er netop blevet udnævnt som ny præsident i Ginetex.

25. oktober 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Organisationen bag det universelle mærkningssystem for vedligeholdelse af tekstiler Ginetex har netop fået en ny præsident, og denne gang er det Dansk Mode & Textils internationale chef, Michael Hillmose, der skal overtage posten med en enstemmig afgørelse i ryggen.

Michael Hillmose, der tidligere har siddet som vicepræsident i Ginetex, påtager sig det nye ansvar den 1. januar 2019 og skal sidde som præsident i en periode på to år. Her skal han forfølge de internationale udviklingsmål for organisationen, når det kommer til standardiseringen og harmoniseringen af det såkaldte ’ISO textile care labelling system’.

De sidste 15 år har Michael Hillmose været aktiv i tekstil- og modeindustrien. Først som en del af Danmarks Eksportråd, efterfulgt af 10 år hos Dansk Mode & Textil.

Som chef for den internationale afdeling er han specialist  i international handel, handelspolitik, eksport, told, lokale markedsforhold, herunder mærkning, og han er involveret i flere danske såvel som udenlandske netværk. Michael Hillmose er derudover uddannet i både International Business og Regnskab fra CBS.

Han er en stor tilhænger af Ginetex-initiativet og ser frem til at bidrage med mere af sin tid til mærkningssystemet:

”Vedligeholdelsessymbolerne er vigtige for mode- og tekstilindustrien. ISO-standarden hjælper firmaer med at overholde mærkningskravene verden over, og gør det lettere for slutforbrugeren at pleje tøjet. Korrekt mærkning reducerer samtidig mængden af spild, hvis forbrugerne følger vaskeanvisningen korrekt, hvilket bidrager til den bæredygtige agenda i tøjindustrien”.

"