Kan du få dine kunder til at betale 2500 kroner for en pakke, hvor indholdet er hemmeligt? Ville de turde betale 5000 kroner? Stadig uvidende om, hvad de reelt køber.
Det kan de i Thy, hvor ELSK holder til.
Faktisk solgte de ti pakker til 2500 kroner samt den store VIP-pakke til 5000 kroner så hurtigt, at de måtte stoppe udsendelsen af nyhedsbrevet, der indeholdt tilbuddet, for ikke at skuffe flere kunder end højst nødvendigt.
Vi spurgte derfor firmaet, hvad deres ”secret sauce” består af.
Men der er ingen secret sauce
- Du ved ikke, hvad du får. Du må bare stole på os, siger ELSKs CEO Lars Riis om de hemmelige pakker, da DM&T taler med ham.
Og det gør kunderne tydeligvis.
- Der skete det, at der blev udsolgt, inden alle vores kunder nåede at få mailen. Det skyldes vores tilgang til vores kunder, som består i at være troværdig og i øjenhøjde med dem. De føler, at vi er nærværende, og når vi melder ud, at vi gerne vil forkæle dem, så gør vi det også ordentligt.
- Vi sender meget sjældent et nyhedsbrev ud – vi gør det kun, når vi har noget væsentligt på hjerte. Det havde vi her, og det tog kunderne godt imod, siger Lars Riis.
Hvis man håber at finde opskriften på en ”secret sauce” i ELSK, så går man forgæves. For der er intet hemmeligt i det, thyboerne gør.
De ”hemmelige pakker” gav blandt andet kunderne mulighed for at vælge tre forskellige ELSK-produktet, mens de også indeholdt alternative produkter fra andre brands, som ELSK selv værdsætter og står inde for. Markedsføringen er til tider skæv og spontan, men det virker for ELSK.
- Det virker, fordi det er oprigtigt. Folk kan godt gennemskue, når man gør ting, fordi man skal, og ikke fordi man vil. Vi gør det ikke mere fancy, end det er. Vi laver altså bare tøj – det er ikke rocket science. Vi er autentiske, vi gør tingene ordentligt, og vi gør ting for vores kunder, fordi vi har lyst. Ikke fordi vi skal, siger han.