Menu

Han Kjøbenhavn rykker til Paris

Et veloverstået show under Copenhagen Fashion Week bliver Han Kjøbenhavns foreløbigt sidste på dansk grund. Nu går turen videre til Paris for at pleje den stigende internationale interesse.

Han Kjøbenhavns SS19 show bliver det foreløbigt sidste, som er en del af Copenhagen Fashion Week. Nu vil brandet prøve sig af i Paris i stedet.
Han Kjøbenhavns SS19 show bliver det foreløbigt sidste, som er en del af Copenhagen Fashion Week. Nu vil brandet prøve sig af i Paris i stedet.

13. august 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Onsdag aften, da den sidste model havde forladt catwalken i de sommervarme lokaler i Nordhavn, var en æra forbi. Det var nemlig foreløbigt sidste gang, at modebrandet Han Kjøbenhavn viser den kommende sæsons kollektion som en del af Copenhagen Fashion Week. Den kommende sæson, efterår/vinter 2019, bliver nemlig startskuddet til en ny æra, hvor brandet viser kollektionen i Paris.

”Det er noget vi har arbejdet hen imod i et godt stykke tid og vi ser virkelig frem til det. Det har altid været vores mål at fremvise vores univers på den store scene, fordi vi mener, at vi har noget at bidrage med. Vi vil gerne flytte vores historier ud til en større skare og der er Paris den perfekte platform for det”, siger kreativ direktør og grundlægger Jannik Wikkelsø Davidsen.

For godt et år siden ændrede Jannik Wikkelsø Davidsen ejerskabet og ledelsen i Han Kjøbenhavn. Der kom professionelle kræfter ind på forretningssiden, herunder ny administrerende direktør og medejer, Daniel Hummel, og siden har brandet oplevet vækst.

Derfor vurderer Han Kjøbenhavn også, at timingen er rigtig for at afholde deres modeshow i Paris.

Udbygger samarbejder og fortsætter historiefortælling

Det kreative aspekt og evnen til at fortælle historier er en stærk driver i Han Kjøbenhavns udvikling, og det er også det, der har gjort Han Kjøbenhavn attraktiv som samarbejdspartner for en række prominente brands. Ledelsen fortæller, at vi den udvikling vil fortsætte, og at det allerede etablerede samarbejde med den tyske sportswear-kæmpe Puma kommer til at udvikle sig i nye retninger.

”Vi har haft et godt samarbejde med Puma over en række sæsoner, hvor vi har meget frie rammer i forhold til det kreative produkt og hvor Puma støtter op om den proces. Det resulterer nu i nogle mere abstrakte projekter, der giver mulighed for at bringe kreativiteten et helt nyt sted hen”, siger Jannik Wikkelsø Davidsen.

I løbet af sin tid på Københavns showkalender har Han Kjøbenhavn leveret nogle spektakulære og mindeværdige shows. En fingeret hængning, hætteklædte mænd med ulve i snor og modeller med rottemasker vidner om, at Han Kjøbenhavns shows ikke følger den klassiske skabelon for et modeshow.  

Han Kjøbenhavn fortæller da også, at de vil bringe det karakteristiske showformat med til Paris, hvor der skal fortælles socialrealistiske historier og udvikles kunstneriske installationer som en del af fortællingen.

"