Menu

H&M åbner for eksterne brands

Den svenske modegigant H&M står over for at udvide udbuddet i H&M-butikkerne med eksterne brands. Det sker blandt andet for at tilføre ny energi til kædens egne produkter.

H&M's butik p åOxford Circus i London. Foto: PR
H&M's butik p åOxford Circus i London. Foto: PR

17. september 2019

H&M forbereder sig på et strategiskifte af de større. Det svenske medie breakit.se skriver, at modegiganten nemlig står over for at introducere eksterne brands i H&M-butikkerne, et koncept man allerede kender fra koncernens Arket-, Weekday- og & Other Stories-butikker, ligesom H&M’s outlet-koncept Afound også indeholder en række eksterne brands. Kilden til historien er et jobopslag på H&M’s hjemmeside, hvori der står ”H&M brandet udvikler nu udbuddet af eksterne brands. Formålet er at komplementere vort udbud med eksterne brands for at tilføre begejstring og energi, og vi ser gode muligheder for vækst og at finde nye kunder”.

H&M chef for investor relations, Nils Vinge, nedtoner betydningen af det nye initiativ, og forklarer at brandet allerede har eksterne makeup-mærker i sortimentet, ligesom man tidligere har solgt Levi’s jeans i H&M butikkerne.

Senere på dagen bekræftede H&M’s presseafdeling, at man ville inkludere eksterne brands.

”Det er en test online og i udvalgte butikker på visse markeder,” skriver H&M blandt andet i en e-mail til Breakit.se.

Dette kan betyde, at H&M nu vil ruste sig yderligere i kampen for at tage flere online-markedsandele. Online-salg har været en væsentlig prioritet for H&M de senere år, hvor andelen af omsætningen, man henter her, har været for opadgående.

"